АвтоВАЗ официално стартира масовото производство на обновената Lada Vesta в завода в Ижевск. Противно на очакванията, моделът получи префикса NG към името (от нова генерация), тъй като в самия АвтоВАЗ иновацията е позиционирана точно като следващото поколение на Vesta, а не като рестайлинг.
Въпреки това промените се свеждат до обновен външен и вътрешен дизайн, както и до разширяване на списъка с оборудване: LED оптика, цифрово арматурно табло и голям таблет с мултимедийна система са част от новостите инсталирани на Vesta. Засега обаче е показан само екстериорът на колата.
На 22 февруари 2022 г. първата серийна Vesta от новото поколение слезе от поточната линия на завода Lada в Ижевск – това беше вариантът cross-universal в максимална конфигурация на оборудване и в нов златист цвят, който е наречен Garfield.
Новият модел може да се различи от този преди реформата по хромираната дъга, интегрирана в предната броня – това техническо решение се използва за първи път в сериен автомобил Lada. Самата броня има по-развит релеф.
Фаровете вече са изцяло LED, както и светлините за мъгла и стоповете. „Светодиодите подобриха качеството на светлинния поток, а студената бяла светлина осигурява висок контраст при различни метеорологични условия“, отбелязват от АвтоВАЗ.
Има няколко варианта за избор на дизайн на радиаторната решетка: в стандартните версии тя е пресечена от две хромирани лайсни, които визуално правят колата по-широка и по-ниска, докато при версиите Cross решетката има шарка с едра мрежа.
Налични са и две нови декоративни изпускателни тръби на задната броня, както и щампования на капака на багажника, които правят колата да изглежда по-дълга. В допълнение към всичко изброено по-горе, Vesta се сдобива и с 16- и 17-цолови черни лъскави джанти.
За Vesta са обявени и доста нови екстри. Например допълнителни сензори в предната и задната броня, които са част от системата за безопасност при паркиране и системата за наблюдение на мъртвите зони в движение.
От АвтоВАЗ обаче все още мълчат за линията от двигатели, но по-рано публикуваното одобрение за типа на превозното средство изброява същите двигатели, които се инсталираха и на предишната Vesta.
Става дума за бензинови атмосферни агрегати 21129 (1.6 литра, 106 конски сили), 21179 (1.8 литра, 122 конски сили), както и френският двигател Renault H4M-HR16DE (1.6 литра, 113 конски сили). Скоростните кутии също са еднакви – механична и CVT Jatco.