Автокрадците имат вече нов метод – достъп през кабелите на фаровете

Автомобилните производители внедряват все по-модерни технологии за защита на превозните средства и това прави крадците та коли все по-изобретателни. Те залагат на нов метод, който им позволява да откраднат набелязания автомобил, без дори да разбиват вратите му.

Както писахме наскоро, целта на престъпниците е да получат достъп до CAN-шината (цифровата комуникационна система, състояща се от кабели, които предават данни за управление на електронните устройства на автомобила). И ако досега те правеха дупка в каросерията на автомобила, за да се свържат със система, това вече не им е нужно, тъй като проникват от друго място.

Крадците използват специално направени устройства, които се свързват към кабелния сноп зад фара на автомобила. След като устройството е свързано към мрежата на автомобила, нападателите могат да отключат вратите, да запалят двигателя и да потеглят, преди собственикът дори да разбере какво се случва.

За новия метод разказа Ян Табор – британски специалист по системи против кражба, чиято чисто нова Toyota RAV4 е била отмъкната наскоро. Няколко дни преди кражбата той открива, че предната броня е огъната и липсват части от фара. Табор не обръща внимание на инцидента, смятайки, че нападателите са искал да откраднат бронята или фара на колата.

Дни по-късно обаче кросоувърът изчезва, като улична камера е заснела кражбата. Благодарение на новия метод престъпниците отмъкват автомобила само за минути. Това кара Табор да започне проучване на въпроса и той открива, че в дарк-нет (тъмната мрежа) се продават специални устройства, които могат да измамят електрониката на повечето известни производители на автомобили – BMW, Cadillac, Chrysler, Fiat, Ford, GMC, Honda, Jeep, Jaguar, Lexus , Maserati, Nissan, Toyota и Volkswagen.

Табор веднага купува устройството за 5400 долара и установява, че е направено от евтини части, а високото му стойност се дължи на специален код. Благодарение на него, крадците просто трябва да свържат устройството към кабелния сноп зад фаровете на колата и след това специална програма изпраща съобщения до CAN-шината, карайки колата да мисли, че истинският ключ е налице. Системата изключва имобилайзера, отключва вратите и стартира двигателя.