Производителят на смартфони Xiaomi официално представи първата си кола – електрическия седан SU7. Неговата най-мощната версия ще ускорява от до 100 км/ч само за 2,78 секунди. Освен това, моделът е оборудват с огромен брой технологии, чието внедряване трябва да гарантира място на Xiaomi сред лидерите в световната автомобилна индустрия.
Размерите на седана са дължина 4997 мм, широчина – 1963 мм и височина – 1440 мм, като разстоянието между двете оси е 3000 мм. Топ-версията на седана се задвижва от два електромотора със съвкупна мощност от 673 к.с. и 838 Нм, като максималната скорост е 265 км/ч. Базовият вариант има един електрически двигател с 299 к.с., като тук ускорението до 100 км/ч е 5,28 секунди.
Благодарение на батерията с капацитет 101 кВт/ч и аеродинамичен коефициент на съпротивление от само 0,195 (във версията без лидар на покрива), новият електромобил ще измине до 800 км с едно зареждане, докато за базовата версия са посочени 668 км.
Серийният SU7 ще получи четири модификации, които ще се различават по мощност и пробег в зависимост от батерията и моторите. Минималният обхват ще е 628 км, като при бързо зареждане само за 15 минути ще могат да се добавят 510 км.
В кабината на седана ще има 7,1-инчов инструментален панел и 16,1-инчов централен дисплей, както и 56-инчова видима диагонална проекция върху предното стъкло. Медийните възможности ще се контролират от процесора Qualcomm 8295 и най-новата операционна система Xiaomi, която беше една от технологиите, представени заедно с електрическия автомобил.
Производителят твърди, че новата операционна система ще се превърне в пълноценна екосистема за всички устройства на Xiaomi. Тя, например, ще осигури безпроблемна интеграция на джаджи в медийното пространство на електрически автомобил, което ще позволи използването на преносими таблети като екрани за пътниците отзад. Въпреки развитите медийни възможности, интериорът на електрическия автомобил запазва физическите бутони и превключватели.
Xiaomi разработи цяло семейство електрически двигатели, които имат ефективност над 98%. Обявени са няколко опции за мощност, започващи от 299 к.с. и 400 Нм до 578 к.с. и 635 Нм. Обещават се високотехнологични батерии с подобрена защита и висока ефективност на работа – когато са интегрирани в новата платформа, те на теория могат да осигурят пробег до 1260 километра.
Компанията ще използва използва технология за леене под налягане за големи части в производството на електрически автомобили, за които е разработила 9100-тонна преса (тази цифра е рекорд). Този подход ще опрости производството, ще намали цената му и ще увеличи скоростта.
Освен това, Xiaomi е готов със собствена автономна система за управление, чийто хардуерен комплекс ще се състои от лидар, 11 камери с висока разделителна способност и една и половина дузина радари. Информацията от тях ще се обработва веднага от два чипа Nvidia Drive с производителност до 508 TOPS.
Първите бройки от Xiaomi SU7 ще се появят в официалните шоуруми на марката през първото тримесечие на следващата година, но цените все още не са обявени. Компанията твърди, че по отношение на управлението електрическият автомобил ще бъде сравним с Porsche Taycan, а по отношение на технологиите ще надмине Tesla Model S.