Асистентите за помощ и системите за безопасност често объркват шофьорите

По-новите автомобили имат едно огромно предимство пред останалите и то е в безопасността. Всички електронни системи за безопасност и помощ на шофьора, налични в момента, в допълнение към по-здравите конструкции на каросерията, по-добрите спирачки и по-интелигентните енергопоглъщащи зони, правят превозните средства по-сигурни от моделите от 80-те, 90-те и 2000-те години. Оказва се обаче, че много шофьори не знаят как да ги използват.

Агенцията за подпомагане на потребителите Consumer Reports проведе проучване, което показва, че шофьорите често не са запознати с това как и кога работят съвременните системи за безопасност в техните автомобили. В много случаи това объркване може да доведе до това, че водачите напълно деактивират определени технологии и по същество губят някои от основните функции за безопасност на своите превозни средства.

„Воланите са претрупани с неразпознаваеми символи, за да управляват функциите на ADAS (усъвършенствани системи за подпомагане на водача], които шофьорите трябва по някакъв начин да разграничат и разберат, докато са на пътя. В същото време, ако те изключат системите, тогава напълно се проваля идеята с тяхното поставяне на автомобила“, обяснява Джейк Фишър от Consumer Reports.

В случая решението е създаване на ново ръководство, което да бъде споделено с автомобилните производители и с организации за автомобилна безопасност, като неговата цел е да покаже как тези системи могат да бъдат направени по-лесни за използване и за разбиране от шофьорите. Това ще позволи не само по-добро информиране, но и по-правилно използване на тези системи.

Проучването и насоките на Consumer Reports се основават на отговорите на повече от 35 000 собственици на превозни средства и данни, събрани от проучването ADAS за 2021 г. Тази информация е използвана, за да научи повече за нивата на разбиране и удовлетворение, както и колко често водачите действително използват тези системи.