Hyundai работи върху виртуална роботизирана трансмисия с двоен съединител. Тази софтуерна добавка ще се интегрира в предстоящата електрическа кола Ioniq 5 N. Режимът Virtual Grin Shift ще симулира вибрациите и ударите на DCT кутията, а всичко това ще бъде синхронизирано със звуковия генератор N Sound Plus. Технологията е на финален етап на развитие.
Трудно е да не забележите, че електрическите превозни средства активно възприемат характеристиките на превозните средства, задвижвани с гориво. Първо се научиха да имитират звука на двигател с вътрешно горене. А сега говорим за илюзията на предавките. Наследникът на Lexus LFA, например, ще получи педал на съединителя и лост като на механична трансмисия, който създава усещането, че предавките се превключват по обичайния начин, ръчно. Предстоящият Ioniq 5 N ще тръгне по обратния път и ще изпробва DCT виртуалния робот.
Според изпълнителния технически консултант на Hyundai и N-подразделението Алберт Бирман, технологията е в последния си етап на развитие. Шофьорът на електрически автомобил ще се почувства същото като собственик на хот хеча Hyundai i30 N. Вибрациите и трусовете ще се синхронизират с работата на електродвигателите, както и на звуковия генератор N Sound Plus. При стартирането си Ioniq 5 N ще има на разположение няколко саундтрака, от които да избирате, плюс ще бъде възможно да създадете свой собствен.
По предварителна информация Ioniq 5 N ще получи електрически силов тракт с мощност около 600 конски сили. В допълнение, електрическият автомобил ще се похвали с подобрени спирачки, многостепенна система за регенериране на енергията и режим за дрифт. Динамичните характеристики все още не са разкрити, но Ioniq 5 N може да бъде по-бърз в ускорението си от място до сто от съплатформеника си Kia EV6 GT, която прави това упражнение за 3.5 секунди.