Toyota развива водородните горивни клетки от години. Mirai е лицето на тази стратегия на компанията и е японският водещ автомобил, задвижван с водород. И сега предстои на изпитание годността за ежедневна употреба на модела. С нова инициатива за таксиметрови компании, Toyota иска да привлече потенциални клиенти със сравнително ниска лизингова ставка.
Началният вариант на Toyota Mirai е достъпен за търговците срещу месечен лизинг от 539 евро (плюс ДДС). Седанът работещ с горивни клетки, се възползва от държавни субсидии и офертата за пълен лизинг „KINTO One“: Разходите за поддръжка, износване и комплект зимни колела вече са включени в месечната тарифа. Ако изберете напълно оборудвания топ модел „Advanced“, плащате 639 евро на месец (плюс ДДС). Тези оферти са базирани на срок от 48 месеца и общ пробег от 40 000 километра без първоначална вноска, пише Ауто-прес.
Второто моделно поколение на петместния Mirai покрива до 650 километра с пълен резервоар. Водородът, който сега се съхранява в три резервоара, се преобразува в електрическа енергия в по-компактната, но по-мощна горивна клетка, която задвижва електродвигател с мощност 130 кВт/182 к.с. Единствените емисии, които се появяват по време на шофиране, са водни пари. За около пет минути процесът на зареждане не е значително по-дълъг от този на превозните средства с конвенционално задвижване.