Възможно ли е?! По-икономично с колата на пътя през зимата

Автомобилите консумират повече енергия през зимата, а това означава ненужно плащане на пари и вреди за околната среда. За щастие има някои правила за поведение, които могат да се използват за намаляване на консумацията през зимата, според автомобилните експерти.

Основна причина за повишения разход на гориво през зимата са функциите за отопление на купето, на седалките и волана. Те наистина предлагат повече комфорт, но консумират много гориво, предава Ауто-прес. В конвенционалните автомобили се черпи енергия от алтернатора, който от своя страна се задвижва от двигателя с вътрешно горене на превозното средство. Поради това е препоръчително да използвате тези функции само когато е необходимо и за възможно най-кратко време.

Особено през зимата е важно да избягвате кратки пътувания. През студения сезон двигателят се нуждае от значително повече време, за да достигне работна температура, а докато не се затопли напълно, работи по-малко ефективно. При кратки пътувания често изобщо не успява да се загрее, но загряването на мотора на място се повишава разхода на гориво за изминат километър и се изхвърлят на едно място отработили газове. Ето защо тук важи следното – стартиране на двигателя само когато наистина сте готови да тръгнете.

Неща качени на покрива, като ски, багаж или багажници за велосипеди, значително увеличават въздушното съпротивление на превозното средство. Ето защо е препоръчително да се махне кутията на покрива след ски ваканцията. Според експертите разходът се увеличава с всеки килограм добавено тегло. Транспортирането на тежки зимни аксесоари като вериги за сняг в продължение на седмици в колата ненужно увеличава сметката за гориво. Последователното елиминиране на безполезния баласт определено се отплаща.

При електрическите коли нещата са малко по-различни, особено що се отнася до отоплението на автомобила. Тук дори има смисъл да се използва отоплението на седалките, вместо да се включва напълно вътрешното отопление. Тъй като докато отпадната топлина от двигателя може да се използва при двигател с вътрешно горене, енергията за нагряване на въздуха в електроавтомобил идва от задвижващата батерия. За сравнение, отоплението на седалката и волана е по-ефективно защото харчи по-малко ток.

Освен това почти всеки електрически автомобил има допълнителен нагревател. Това означава, че топъл въздух излиза бързо от вентилатора и колата може да бъде предварително загрята. В много модели тази функция може да се управлява и чрез мобилен телефон. По този начин шофьорите на електроколи си спестяват и досадната задача да стържат заледените стъкла. Ако междувременно колата е свързана и към точка за зареждане, енергията, необходима за предварително загряване, не се черпи от батерията, а от електрическата мрежа.

Previous post Какво да направите, ако свещите на автомобила са „мокри“?
Next post Citroen се отказва от градския си мъник С1