През месец март 1954 г. на изложението в Женева братята Фриц и Ернст Бойтлер, които имат компания за производство на каросерии, за първи път представят свой автомобил – Beutler 1.2.
Колата е с атрактивен дизайн с алуминиева каросерия, базирана е на Volkswagen Beetle с 1,2-литров двигател на VW с мощност 36 к.с. Но също така впоследствие има и екземпляри, оборудвани с двигатели и спирачки от Porsche 356, които ателието предлага срещу заплащане. Но и цената на купето Beutler тогава е по-висока от самото Porsche 356, което е пречка за успеха на продуктите на братята Бойтлер.
Ернст Бойтлер учи занаята като конструктор на каросерии първо в Carrosserie Worblaufen – фирма, известна с дизайна на Isotta Fraschini 8AF от 1924 г. През 1946 г. Фриц и Ернст отварят собствена работилница за каросерии в Тун (Швейцария) – Carrosserie Gebrüder Beutler. През 1948 г. те вече имат връзка с Porsche, като построяват шест кабриолетни каросерии за новото 356.
От елегантния и изключително рядък Beutler от 1959 г. са направени само 28 екземпляра, като един от тях се появи в обяви за продажба в Швейцария с очаквана цена 80 000 и 120 000 франка. Настоящият собственик купува Beutler 1.2 в края на 90-те години, след което го възстановява около 11 години, а после почти не го използва.
При преработката Beutler 1.2 става по-голям от донора Beetle – дълъг е 4,35 м, докато Beetle от това поколение е само 4,07 м. Освен това купето е по-широко – 1,59 м, което е с около 5 см повече от Beetle. Аукционната къща твърди, че Beutler също така е с 40 кг по-тежък, но се справя по-добре от първоизточника благодарение на по-ниския център на тежестта и подобрената аеродинамика.
Преработеният Volkswagen Beetle е наистина елегантно творение, но все пак практичен автомобил с две врати. Той запазва фабричните механични елементи, включително немодифицирания 1192 куб. см, 4-цилиндров двигател с въздушно охлаждане, четиристепенна ръчна скоростна кутия и независимо окачване, но предлага повече място за багаж. За най-взискателните клиенти Beutler е с 1300-кубиков двигател от Porsche 356 в базирано на VW купе. За още по-заможни клиенти производителят на каросерии ще построи 1600-кубиково купе, базирано на Porsche.
В допълнение към новите каросерии братята проектират алтернативни седалки за своите купета и добавят допълнителни индикатори към арматурните табла. А в интериора се използва кожа. В резултат купето Beutler 1.2 струва два пъти повече от стандартния Beetle, а особено богатите екземпляри са на цена дори по-висока от тогавашното Porsche 356. Цената на Beutler 1.2 е амбициозна – от 14 950 швейцарски франка срещу 6490 за Beetle de Luxe и 8650 за Beetle Convertible. Дори е по-скъп от Porsche 356 с двигател от 1300 куб. см. Тази кола е поръчана нова от VW Garage Herzig във Веве (Швейцария).
Следва фейслифт през 1957 г., а шест екземпляра от 28-те автомобила, произведени от студиото, са оборудвани с двигатели и спирачки от Porsche 356. Предложеният за продажба автомобил е със стандартен 1,2-литров агрегат от VW Beetle с мощност 31 к.с.
В реставрацията участва човек на име Фреди Пфистър, който според продавача в младостта си е бил обучен от братята Бойтлер и затова е запознат със спецификата на Beutler 1.2. Напълно реставрирани са както каросерията и шасито, така и двигателя и интериора. Цветовата схема е светлокафяв металик с контрастен черен покрив и бежов интериор.