Дългогодишният дебат между електрическите превозни средства и тези с двигатели с вътрешно горене придоби нов характер, като надеждността вече е ключово поле за борба. Според цялостно проучване на германския ADAC, най-голямата европейска организация за пътна помощ, електрическите превозни средства се оказват по-надеждни от своите събратя с двигатели с вътрешно горене. Тези данни, получени от над 3,6 милиона обаждания за аварии, дават убедителна представа за реалната надеждност на електромобилите.
За първи път през 2024 г. ADAC се чувства уверен да направи окончателни заключения за надеждността на EV, а данните са категорично в полза на електрическите. Въпреки че броят на повикванията за повреда на електрически превозни средства се е увеличил, отразявайки нарастващия процент на приемане на електрически превозни средства, те все още представляват едва 1,2 % от всички повреди. Това предполага, че с остаряването и разпространението на електромобилите предимството им по отношение на надеждността става все по-очевидно.
Проучването разкрива значителна разлика в честотата на авариите между електромобилите и автомобилите с вътрешно горене, регистрирани между 2020 и 2022 г. При електромобилите се наблюдават 4,2 повреди на 1000 превозни средства, в сравнение със зашеметяващите 10,4 при автомобилите с вътрешно горене. Интересно е, че най-често срещаната точка на повреда и при двата типа е 12-волтовия акумулатор, на която се дължат приблизително половината от всички повреди. Това подчертава общата уязвимост на двете системи за задвижване. Въпреки това, в други критични области, като електрически системи, управление на двигателя и осветление, автомобилите с двигатели с вътрешно горене постоянно показват по-високи нива на повреди.
Единствената област, в която електромобилите показаха малко по-висока честота на повредите, бяха проблемите, свързани с гумите. Тази тенденция обаче изглежда е по-разпространена при по-старите модели EV, което предполага, че по-новите EV са се справили с този проблем. Присъщата простота на електрическите задвижвания, лишени от сложни компоненти с вътрешно горене като смяна на маслото и сложни системи на двигателя, допринася за цялостната им надеждност.
ADAC признава ограниченията при сравняването на сравнително млади автопаркове от електрически превозни средства с утвърдени популации от автомобили с вътрешно горене. Данните за дългосрочната надеждност на електромобилите, особено на тези, които са на възраст над десет години, остават ограничени. Независимо от това, това проучване предоставя убедителни доказателства, че електромобилите демонстрират подобрена надеждност, като оспорва схващането, че те по своята същност са по-малко надеждни от традиционните превозни средства.