След като през 2021 година Kia представи концепта EV9, сега корейците са готови със серийния вариант на най-големия си кросоувър, който дебютира в онлайн премиера по-рано днес. Всъдеходът е позициониран на върха в гамата на Kia, като измества Telluride и има за цел да послужи като нейна електрическа алтернатива с три реда седалки.
Дизайнът на серийния модел не се отличава много от този на концепта с така нареченото „дигитално тигрово лице“ в предната част с вертикални фарове и дневни светлини. Липсата на решетка е характерна за електромобилите, а единствения отвор за въздух в предната част е под номера. Предният капак е голям с малки калници с остри линии, които преливат в предните врати.
Страничната линия е семпла с остри линии около задната врата и задния панел. Дръжките на вратите се прибират за намаляване на въздушното съпротивление, макар огледалата да остават класически и да не са заменени от камери. Задницата ни посреща с изваяни вертикални стопове и максимално изчистен заден капак с надпис Kia в горната част. Бронята, както и арките на кланиците, праговете и предната броня са в черен цвят, за да подчертаят SUV природата на модела.
Интериорът е също толкова технологичен колкото интериора с „плаващо: табло с два 12.3-инчови дисплея в единичен панел, както и малък 5-инчов дисплей за контролирането на климатичната система. От компанията обещават просторен интериор и комфорт във всички конфигурации. Кросоувърът се предлага с 6 или 7 седалки, както и възможност за завъртане на втория ред седалки на 180-градуса.
Корейците все още не разкриват характеристиките на модела, но съдейки по таблото, очакваме пробег от над 480 километра с едно зареждане. Очаква се производството да започне през тази есен, а повече детайли около колата да бъдат споделени до края на месеца. Към края на годините ще започнат и продажбите в Европа.