На специално събитие в Милано дебютира най-новия кросоувър на Alfa Romeo с име, което отдава почит на италианския град. Компактният модел е построен на архитектурата eCMP2, която се споделя и от други модели на Stellantis, включително Jeep Avenger и Fiat 600. Платформата CMP е проектирана така, че да побира както електрически, така и задвижващи агрегати с вътрешно горене, осигурявайки гъвкавост при производството на различни типове автомобили.
Alfa Romeo стратегически позиционира Milano, за да се възползва от разрастващия се пазар на електрически превозни средства и да отговори на нарастващото търсене на малки SUV автомобили. По-специално европейският пазар проявява силен интерес към компактните SUV автомобили. Пускането на Milano следва успешното навлизане на Alfa Romeo в сегмента на този тип превозни средства с пускането на компактния SUV Tonale през 2023 г. Въвеждането на Tonale доведе до значителен ръст в европейските продажби на Alfa Romeo, които отбелязаха забележително увеличение от 51% спрямо предходната година.
Що се отнася до дизайна, той е изцяло нов за компанията и се различава от този на досегашните модели. Фаровете са с C-образна форма с разделени на няколко секции дневни светлини, като подобен дизайн следват и стоповете. Формата е елегантна с падаща линия на покрива в задната част и скрити дръжки на вратите. Както и до сега в предната част доминира така нареченият щит с логото на марката.
Задвижването както вече споменахме е разнообразно и включва версиите Ellettrica, Ellettrica Veloce и Ibrida. Milano Ellettrica Veloce е флагманът на гамата, оборудван с един електромотор с мощност 240 к.с. Началното ниво Ellettrica генерира по-сдържана мощност от 154 к.с. като литиево-йонната батерия с капацитет 54 кВтч предлага пробег от 410 км по WLTP и поддържа скорост на зареждане до 100 кВт. Тези Alfa Romeo Milano Ibrida с двигател с вътрешно горене ще се появи през 2025 г. и ще разполага с 1,2-литров бензинов двигател с турбокомпресор и мощност 134 к.с.,свързан с 48-волтова батерия, и електромотор с мощност 28 к.с., интегриран в шестстепенната автоматична скоростна кутия с двоен съединител.
Интериорът представя познат кокпит с два 10,25-инчови дисплея. Въпреки това отличителните елементи на Alfa Romeo, като графиката на информационно-развлекателната система и цифровия инструментален клъстер Cannocchiale, го отличават. Опционалните подобрения на спортния пакет включват седалки Sabelt, тапицирани с Alcantara, докато другите модификации предлагат седалки от винил и плат Spiga заедно с кожен волан. Alfa Romeo се хвали с 400-литровото багажно пространство на Ellettrica, придружено от удобно отделение за съхранение на кабели под капака.
Поръчките ще започнат още в началото на това лято, като цената за базовите модели, както на ток, така и с ДВГ ще започват от 30 хиляди евро.