Renault навлиза в премиум сегмента с новото си попълнение, наречено Rafale. Названието идва от едноименния изтребител от 30-те години на миналия век, когато марката прави завой и към авиацията. Новият модел Rafale обаче има за цел да покаже бъдещето на Режията, като представлява премиум купеобразен кросоувър, който се позиционира в D-сегмента.
Автомобилът е изграден на платформата CMF-CD, на която се правят и Austral, и седемместният Espace, но е доста по-голям от вече продаващия се Austral. Топ моделът на Renault ще бъде знаменосецът на новия стилистичен език на марката, обявен с концепцията Scénic Vision, след това очертан с обновеното Clio, предава Факти.бг.
Интересен факт е, че Rafale ще бъде един от първите модели, пуснати на пазара, откакто Жил Видал „дезертира“от Peugeot и пое дизайна на Renault. Сега Rafale бе официално представен първо пред журналисти, където естествено присъстваше и наш екип, а след това на авиошоуто в Париж. Идеята на Rafale е да се изправи срещу предстоящата нова генерация на Peugeot 3008, която ще бъде представена през септември.
Това, което прави най-голямо впечатление във външността на Renault Rafale са новите основни оптични модули, които са доста по-тънки и почти хоризонтални. Те са подчертани от бумерангови дневни светлини, минаващи по страничните ръбове на бронята. Разширената „мрежа“ на радиаторната решетка от своя страна пък подчертава широчината на автомобила. Купето прави впечатление и с интересни гънки по каросерийните панели. Силно наклонените задни колони пък имат за цел да придадат мускулест вид на колата.
Rafale ще влезе в производство в края на 2023 година и ще се прави в Паленсия, Испания. Изключително предлаган с електрифицирани двигатели, той първо ще стъпи на пазара със силов трак 1.2 E-Tech Full Hybrid, който е съставен от трицилиндров турбо бензинов агрегат, предлагащ се вече за Austral и Espace. Мощността на този хибрид ще е 200 конски сили.
Следващото лято Rafale ще представи и акумулаторна хибридна задвижваща система E-Tech 4×4 300 hp, базирана на същия трицилиндров двигател. Тя обаче е оборудвана и с електрически мотор на задната ос, като системната мощност на тракта е 300 конски сили, а въртящият момент се предава и на четирите колела. Освен това моделът разполага и със фирмената система 4control, със завиващи задни колела. С този вариант Renault възнамерява да се конкурира с още по-премиум модели, като BMW X4 , Mercedes GLC Coupé и Audi Q5 Sportback.
Renault Rafale ще съсредоточи версиите си около трите най-високи конфигурации: Techno , Alpine Esprit и Iconic. Както подсказва името му, вторият ще показва най-спортния външен вид на колата. Именно с такава модификация бе направена премиерата на модела. Вече споменахме, че Rafale е по-голям от Austral. Габаритите на новия топ модел на Remault са: дължина – 4.710 мм, широчина – 1 860 мм, височина – 1 610 мм и междуосие – 2 740 мм.
Доста интересен е и интериорът на колата. Там на очи се набиват значително по-качествените материали, декорациите от естествен шистов камък, големият портретно ориентиран централен дисплей и множеството технологии. Седалките са по-спортни, със силно изразена странична поддръжка, но същевременно удобни и ергономични. Въпреки скосената задна част, багажникът съвсем не е малък. Обемът му е 530 литра.
Навигационната система идва директно от Google и определено ще превъзхожда тази на преките конкуренти от Peugeot. Ще завършим с един много любопитен аспект от новото Renault Rafale. Става дума за панорамния таван на автомобила. Той е изработен от два слоя специално закалено стъкло, като между тях има електронно управлявани течни кристали. Така с натискането на един бутон, може да се избира затъмнението на тавана, както и зоната на самото тониране.