Защо автоматичното стартиране на двигателя през зимата е опасно?

Автоматичното стартиране на двигателя е удобна функция, но носи определени рискове. Експерти обаче посочиха 5 причини, поради които в някои случаи си струва да се избягва дистанционно стартиране на двигателя в студеното време.

Стартирането на мотора от разстояние улеснява както водача, така и на пътниците, спестявайки време. Предимството на тази функция е възможността е те да влязат във вече загрята кола и веднага да потеглят.. В допълнение, автоматичният старт гарантира, че двигателят ще стартира след дълъг престой в студено време. Системата може редовно да стартира двигателя през нощта, за да поддържа неговата оптимална. Има обаче определени проблеми, които автоматичното стартиране може да причини.

Повечето собственици на автомобили сменят маслото според пробега. По време на процеса на загряване на двигателя обаче изминатите километри вече не са решаващ фактор, тъй като двигателят работи на празен ход. В същото време се увеличава вероятността от „маслен глад“, а маслото и самият двигател с вътрешно горене са подложени на интензивни натоварвания по време на всеки студен старт, което намалява живота на агрегата.

Всеки път, когато двигателят стартира, акумулаторът губи част от своя заряд. Въпреки това, зарядът практически не се възстановява по време на загряването на двигателя с вътрешно горене, тъй като студената батерия е слабо заредена и едва се затопля под капака.

Когато се използва автоматичен старт, двигателят първо работи при скорости на загряване (приблизително 1000-1100 оборота в минута), след което превключва на минимални обороти на празен ход. В резултат на работа в такива режими се образува значително количество въглеродни отлагания, което с течение на времето може да доведе до повреда на двигателя с вътрешно горене.

Когато се качва в кола, която е била загрята автоматично, собственикът вярва, че превозното средство е готово за резки и бързи маневри на пътя. Въпреки това, автоматичната трансмисия или вариаторът остават студени, тъй като те практически не се загряват без натоварване и могат бързо да се износят по време на динамични „студени“ стартове.

В много държави работата на автомобил на празен ход повече от 5 минути, каквото на практика представлява дистанционното стартиране на двигателя, се наказва. Достатъчно е някой „бдителен“ съсед да се оплаче, като подаде сигнал в полицията. Това гарантира глоба на собственика на превозното средство.