Всеки шофьор се е сблъсквал с необходимостта от ремонт на окачването на автомобил по един или друг начин. И вече му е ясно, че „шасито“ на съвременните автомобили излиза много по-бързо от строя, отколкото при колите преди 20 години. Експертите от Njcar обясняват защо животът на окачването на сравнително нови автомобили е значително намален.
Факт е, че оптималният жизнен цикъл на лек автомобил отдавна е изчислен от търговците. За производителите на автомобили е неизгодно да произвеждат „вечни“ автомобили, които няма да се развалят, тъй като в този случай никой няма да купува резервни части и друго оборудване.
Ресурсът на амортисьорите на модерен автомобил съзнателно е намален до 70 000-80 000 км, на лагерите на колелата – до 100 000 км, а пружините – до 150 000 км. Гумените детайли отдавна са се превърнали в консумативи, които при някои модели трябва да се сменят на всеки 30 000-40 000 км. По същата причина гаранцията на производителя за частите на окачването е няколко пъти по-малка, отколкото за други основни агрегати на автомобила.
Всичко това е резултат от по-евтиното производство и е начин за автомобилните производители да извличат супер печалби. Умишленото намаляване на ресурса на автомобила води до факта, че в много държави, особено в тези с по-висок стандарт, повечето хора се опитват да се отърват от автомобила при пробег до 100 000 км и да го сменят с нов.
Друга причина за намаляването на експлоатационния живот на частите на ходовата част е активното използване на многозвенни схеми, активни стабилизатори и напълно контролирано шаси. Всички тези детайли и система имат сложна конструкция, но въпреки това те се използват дори в масовите автомобилни сегменти.
Освен това производителите на автомобили започнаха да намаляват теглото на автомобилите, за да намалят разхода на гориво. Поради това при проектирането на окачването по-често се използват леки части, които са по-малко способни да издържат на сериозни натоварвания. От това страдат колите дори в държави с качествени пътища, да не говорим за тези в Източна Европа, където на много места състоянието на пътя е ужасно.