Знаете ли какво може да избухне в автомобила ви?

Съвременните автомобили получават все по-модерни системи, чиято цел е да ги направи и по-безопасни. Те обаче продължават да разчитат и на утвърдени технологии, някои от които буквално са взривоопасни и ако бъдат пренебрегвани, може да нанесат сериозни поражения както на самото превозно средство, така и на возещите се в него.

Кои обаче са компонентите, при които има най-голяма опасност от експлозия? Отговор на този въпрос дава експертът Алекс Ревин, който посочва и причините за подобни инциденти.

Най-експлозивните компоненти в автомобила:

Маслен филтър

При стартиране на двигателя в студено време нискокачествен консуматив може да се спука по шева под натиска на гъсто масло. Ефектът под капака ще бъде като експлозия, която ще причини и други поражения по автомобила.

Гума

Ако гумата е пренапомпана и загрята по време на шофиране, тя може да се скъса при висока скорост и буквално да гръмне. Същото се случва и при удар в препятствие, така че състоянието на гумите в никакъв случай не бива да бъде пренебрегвано.

Въздушна възглавница

Разбира се, въздушната възглавница трябва да избухне, но не от само себе си, а при определени обстоятелства – в случая на сблъсък, като целта е да предпази шофьора и пътниците. Ако обаче по-рано се е налагало демонтиране на волана и след това той не е поставен правилно, рискът от задействане на еърбега е огромен. Това може да се случи дори при качване на стандартен бордюр с ниска скорост.

Газова бутилка

Бутилката на АГУ (автомобилна газова уредба) има няколко степени на защита срещу излишно вътрешно налягане, зарежда само 80% от капацитета и има предпазен клапан за освобождаване на налягането. Винаги обаче могат да възникнат проблеми, ако системите за безопасност се повредят.

Газова запалка

Много хора имат навик да оставят запалка в жабката, за да я имат под ръка, ако им потрябва. Други път просто забравят запалка в колата, без да съобразят, че през лятото интериорът може да се нагрее над 50–60 ° C. А това е доста по-високо от допустимата температура за съхранение на запалки.