Рядък и екзотичен екземпляр Ferrari се появи за продажба на търг в Германия – става въпрос за Ferrari 365 GT NART Spyder – роудстър, произведен през 1986 г., като автомобилът е оценен на 1,3 милиона евро.
Освен цената, интересен е фактът, че тази кола е произведена само в два екземпляра и самата компания Ferrari не участва в разработването.
Автор на концепцията и ръководител на проекта NART Spyder е Луиджи Чинети – син и съименник на основателя на NART (North American Racing Team) – бизнесмена Луиджи Чинети-старши. NART е едно от най-големите представителства на Ferrari в САЩ тогава.
Възрастният Чинети създава компания и спортен отбор със същото име през 1958 г. за да популяризира Ferrari в Северна Америка. И не само активно рекламира италианската марка в чужбина, но и потвърждава достойнствата на Ferrari на практика, лично участвайки в различни състезания. През 1949 г. Чинети носи на Ferrari първата победа в генералното класиране на Льо Ман.
В средата на 80-те години Луиджи Чинети-младши (подобно на баща си също успява да кара Ferrari) решава да проектира и построи спортна кола по свой собствен дизайн.
Основателят на NART вече го е правил, като през 1967 г. по негова поръчка в Маранело е построена малка партида коли, базирана на Ferrari 275 GTB.
Така Луиджи решава да повтори пътя на баща си, но не успява толкова добре. Чинети-старши създава 10 коли, докато синът му успява да построи само две. NART Spyder е базиран на Ferrari 365 GT от края на 60-те години.
Спортната кола получава модифицирано шаси, оригинален външен вид и модифициран V12 с обем 4,4 литра. Мощността на двигателя не се съобщава, но продавачът твърди, че може да ускори до 100 км/ч за около 6 секунди.
Преди време Чинети нарече творението си „пропусната възможност“. В едно от интервютата той заявява, че появата на истинския NART Spyder съвпада с неговия проект не повече от 70%. А ако идеите на Луиджи са били напълно реализирани, това щеше да бъде наистина страхотен автомобил.
Според Чинети това се е случило просто, защото той не е контролирал напълно изпълнението на идеята. Колата е построена в Италия от Auto Sport, а самият Чинети вероятно е бил по това време в САЩ.
Но каквото и да е станало, 365 GT NART Spyder не може да се счита за банален „домашен продукт“, защото проектът получава официално одобрение от Маранело.
Може би този статус, както и много скромният пробег от едва 5000 км, определят високата цена на това толкова екзотично Ferrari, което на практика не е истинско Ferrari.