Искате електромобил? А знаете ли как и къде да го сервизирате?!

Всеобщото мнение за поддръжката на електрическите автомобили е предимно положително и голяма част от хората смятат, че електромобилите почти не се чупят. Дали наистина е така тепърва ще се разбира във времето, но този вид коли също имат механизми, които рано или късно могат да се повредят.

И когато това се случи, трябва да се обърнете към специалисти в сервизи, които имат умения за ремонт на такива автомобили. Трябва да знаете, че ремонтът на електрически автомобил не е лесен, а понякога е и опасен. Ако собственикът на колата няма опит, по-добре е да не се опитва да оправя проблема сам.

Какво най-често се поврежда в електрическите автомобили?

За да определите „слабите места“ на електрическия автомобил, първо трябва да сте запознати с основните му компоненти – eлектрически мотор, захранваща батерия, блок за управление на електрониката, инвертор за преобразуване на електричеството, силово предаване на момента, трансформатор.

Двигателят се захранва от акумулатор. Основните причини за неизправности могат да бъдат или късо съединение, или повреда в някой контакт. Ако шофьорът разбира от електротехника, той може да огледа колата и да провери как работят електрическите компоненти. Ако не, трябва да поверите проблема на експерти от автосервиз, който е специализиран в тази дейност. Такива обаче у нас почти няма. И ако не откриете такъв се стига до въпроса: Възможно ли е да извършите ремонтни дейности сами?

Можете да определите причината за неизправността и да я отстраните собственоръчно. Често тя е скрита в спомагателните елементи, съответно тестът трябва да започне с електрическите контакти. Необходимо е да се провери дали няма места на които въпросните „свръзки“ не контактуват добре, дали превключватели и сензори са изправни.

Що се отнася до сензорите, те също е необходимо да се проверят, защото предават информация за състоянието на автомобила, но това става отново в специализиран сервиз, където цените са значително по-високи от тези при „гаражния майстор“. Освен това трябва да проверите батерията и електромотора.

Зареждане на батерията

Ако нивото е недостатъчно, колата няма да се движи. При електрическите автомобили има правило, че колкото повече са в движение, толкова по-малко се развалят. В противен случай батерията ще губи заряд по-често и ще трябва да бъде заменена с нова.

Двигател

Причината за счупването му може да се дължи на дефектни контактни четки. Освен това трябва да се провери и електронния блок за управление. Тест, пак от специалист, трябва да се извърши, за да се определи дали захранващите контакти са повредени. Всичко това е трудно да бъде извършено в „домашни“ условия, дори и да разбирате от материята.

И още нещо. И обикновените (ДВГ), и електрическите автомобили имат еднакви „болежки“ що се отнася до окачване, спирачна система и други спомагателни възли и агрегати. Така, че изводите са, че електрическите автомобили се оказват по-сложни за отстраняване на проблеми, почти задължително е посещението в специализиран сервиз, а, както вече казахме, у нас тези сервизи съвсем не са много.

Квалифицираните кадри също са кът. И ако обмисляте вариант за закупуване на електромобил, то не е зле да се замислите върху тези евентуални проблеми и начините по които смятате да ги решавате.

Previous post Разбиха Ferrari за 2 милиона евро в крайпътно дърво
Next post Електромобилите губят напълно по отношение на надеждност от колите с ДВГ