През лятото на миналата година стартъпът Aehra за първи път се представи пред света. Негови основатели са предприемачите Хазим Нада и Сандро Андреоти, а за главен дизайнер беше назначен Филипо Перини, който по-рано е заемал същия пост в Lamborghini. Няколко месеца по-късно компанията показа и първия си модел – голям електрически кросоувър, носещ името Aehra SUV, а сега дебютира и вторият – Aehra Seda.
Двата модела споделят една и съща платформа, като са проектирани лично от Перини. Оформлението с изместен напред интериор и общият стил на каросерията от въглеродни влакна също са запазени. Дори дължината (5,1 метра) и широчината (2,0 метра) на двете коли са идентични, но седанът е забележимо по-нисък от кросоувъра – 1,43 срещу 1,64 метра.
Четирите врати на седана се отварят нагоре. В интериора има 4 отделни седалки, като на тях могат да се разположат хора с висок ръст. Салонът се превръща лесно в киносалон – широкият дисплей, който в транспортен режим е вдлъбнат в недрата на предния панел, може да бъде издърпан нагоре и трансформиран в огромен телевизор. Страничните и вътрешните огледала са заменени с екрани, а вместо централната конзола е монтиран друг дисплей. По идентичен начин е обзаведен и салонът на кросоувъра.
Техническата информация също показва приликите между двата модела. Седанът Aehra Sedan тежи малко под 2 тона, като разчита на 3 електромотора със съвкупна мощност 750-820 к.с. Напълно заредена батерия с капацитет 120 кВт/ч трябва да бъде достатъчна за пробег от 800 км. Максималната скорост е ограничена по електронен път на 265 км/ч.
Основният пазар на седана е Северна Америка, а като основни конкуренти са посочени Porsche Taycan и Mercedes-AMG EQS. Цената на електромобила ще бъде около 170 000 долара, като едновременно с него ще излезе и кросоувърът. Доставките на двата моделя трябва да стартират през 2026 г., но все още не е ясно къде ще се произвеждат.