Казваме сбогом и на най-малките, и на най-големите модели на Citroen

Citroën ще изключи по-малките и по-големите модели в бъдещата си гама и вместо това ще се фокусира върху автомобили от най-масовите сегменти в Европа. Това заяви в интервю за Autocar, главният изпълнителен директор Тиери Коскас.

Топ мениджърът заяви, че марката „трябва да се съсредоточи в основните сегменти, а не в т.нар. нишови“. Това всъщност потвърждава факта, че в бъдеще гамата ще започне с B-сегмент и по-конкретно с C3, като само Ami под него ще е изключение и ще завърши с C-сегмент с автомобилите C5 Aircross .

Коскас каза още, че Citroën няма планове за замяна на C1 поради невъзможност да го направи печеливш, като той по същество изключи и замяна на представителя в D-сегмента C5 X , който „не се представя зле, но е в сегмент, който на практика не съществува“. Той добави: „Citroën трябва прави коли само в B- и C-сегментите, тъй като това е сърцето на марката.“

Позовавайки се на по-малките модели, Коскас каза, че има „голяма празнина за електрически коли“ на цена между €10 000 и €20 000 между Ami и новия ë-C3, но въпросът за нейното запълване „не е лесен“ за отговор. „В момента нямаме планове“, каза той.

„Ако искате кола от A-сегмент (наследник на C1), то бихте очаквали да платите по-малко отколкото за кола от B-сегмента, но производствените разходи за нас са същите.“ Citroën ще се стреми да използва своята нова, фокусирана върху стойността платформа „Smart Car“ за бъдещи модели в тези основни сегменти, за да поддържа ниски разходи.

Тази архитектура, която беше въведена в новия C3, се прави с по-малко части, така че е по-евтина и по-лесна за производство. Коскас каза още, че бъдещите Citroën-и няма да бъдат конвенционални хечбеци или SUV-та, защото „в ДНК-то на Citroën е да предлага нови и различни неща“.

Вместо това марката ще представи „нови форми, които не съществуват“ на бъдещите модели. „Ще поемаме рискове, трябва да разтърсим пазара и Citroën може да направи това“, добави Коскас. „Ще го направим в B- и C-сегментите, което е по-голямата част от европейския пазар. Това е мястото, където трябва да бъдем.

Коскас сподели, че бъдещата гама на Citroën ще включва „не толкова много“ автомобили, добавяйки: „Няма магическо число, но пет или шест модела, които са добре позиционирани, ще са наистина привлекателни за клиентите… Бих се радвал на това.“

Коскас очаква по-голямата част от продажбите на Citroën да бъдат електрически до 2030 година, но марката планира да продължи да произвежда модели с двигатели с вътрешно горене и хибриди, защото „като популярна марка трябва да предложим достъпна мобилност на всички“.

Платформата Smart Car е проектирана да побира двигатели с вътрешно горене, хибридни и чисто електрически задвижвания, както е в C3. По-общо казано, Citroën ще се стреми да продължи да прокарва своето послание за простота и да гарантира, че моделите му остават достъпни и не са натоварени с ненужно оборудване. „Ние сме наясно с това, което сме“, каза Коскас. „Достъпни коли, прости коли, удобни коли. Ние не сме технологични коледни елхи.“

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *