Как да запалите автомобила с бутане? Ами, ако сте сами? Или няма накъде?

Стартирането на двигателя в мразовита сутрин пред дома е болезнена тема за много шофьори. И на първо място за тези, които не са сменили навреме стария си акумулатор. Той вече не може да стартира двигателя на колата с половин оборот при температури над нулата навън, така ще бъде напълно безполезен при температури под нулата.

Често се налага да се търси решение на този проблем набързо, тъй като шофьорът закъснява за работа или бърза да закара децата си на училище. В такъм момент няма време да извади акумулатора, да го занесе у дома и да го зареди. Няма възможност и да получи ток от друг автомобил.

Единственият останал вариант е авариен начин за съживяване на автомобила – е така нареченият „push start“, тоест стартиране с бутане. Това действие обаче също си има някои специфични изисквания, особена ако се прави в ограничено пространство и на малка площ.

Кои автомобили могат да се „палят“ с бутане?

Трябва да сте наясно, че този този метод се прилага само за автомобили, оборудвани с ръчна скоростна кутия. Той не става за коли с автоматична скоростна кутия, тъй като конструктивно е невъзможно. В крайна сметка, за работата на класическа автоматична скоростна кутия с преобразувател на въртящия момент е необходимо налягане на маслото, което не е налице, когато двигателят не работи.

Въпреки това, с някои резерви, които собственикът на автомобила на такъв автомобил трябва да знае, методът за стартиране с бутане може да е подходящ и за роботизирани скоростни кутии с един съединител. Това всъщност са обикновени механични кутии с автоматично управление на задвижването на съединителя. Понякога производителят позволява подобен старт на двигателя за такива автомобили. Собствениците на другите коли с два педала ще трябва да стартират двигателя по други начини.

При нормални условия двигателят на автомобила се стартира от стартера. Последният завърта коляновия вал на двигателя през маховика, задвижвайки буталата. В същото време системите за подаване на гориво и запалване участват в процеса.

Ако акумулаторът, през който обикновено се случва всичко, е замръзнал и изтощен, тогава подобен резултат може да се постигне с помощта на метода „push start“. Благодарение на „външната помощ“, тоест с бутане на колата, можете да принудите коляновия вал да се върти през трансмисията от въртящите се колела.

Бутане с помощници

Най-лесният вариант за стартиране на кола с бутане е да намерите „помощници“ сред вашите съседи на паркинга или минувачи, които ще ви помогнат да бутате колата, докато сте зад волана. След като ускори колата до 5-7 км/ч, водачът трябва да натисне съединителя, да включи запалването, да включи втора предавка и след това да отпусне педала на съединителя.

С помощта на „помощниците“ коляновият вал ще се завърти, ще се появят първите искри, двигателят ще стартира и колата ще потегли. Уверете се, че няма да попаднете някъде в снежна преспа, докато сте съсредоточени върху целия процес. Освен това, след като двигателят „оживее“, натиснете отново съединителя, включете на неутрална предавка и спрете, оставяйки двигателят да работи и да загрее, преди да продължите да шофирате.

Между другото, стартирането с бутане понякога може да бъде дори по-добро и по-безопасно от получаването на ток от друго превозно средство. В края на краищата, тази процедура не застрашава електрониката на автомобила със скокове на напрежението и прекъсвания поради неправилно използване на проводници, които са прикрепени към акумулатора.

Бутане сами

Ако няма желаещи да ви помогнат или изобщо няма никого наоколо, тогава ще трябва да се справите сами. При достатъчно сила и сръчност на водача това също е възможно. Ще ви е необходима свободна зона, където да бутате колата колата. Тогава трябва да направите няколко неща:

  • поставете ключа в запалването и отключете волана;
  • включете на неутрална предавка;
  • излезте от колата и оставете вратата на шофьора отворена;
  • бутайте колата от А-колоната.

За да стартирате двигателя, трябва да я ускорите на равна площ или път възможно най-силно, докато колата набере скорост. След това трябва да скочите на седалката на водача и докато колата се движи по инерция, да превключите на на втора предавка и отпуснете съединителя.

Ако скоростта е достатъчна и е достатъчно коляновият вал да се завърти няколко пъти, за да се предизвикат необходимите примигвания в цилиндрите, двигателят може да стартира. Когато той „захапе“, можете да му помогнете с натискане на съединителя, за да не угасне. Ако опитът е неуспешен, цялото „упражнение“ трябва да бъде повторено.

Ако няма къде да се бута

Възможен е и трети вариант, когато не само няма помощници наблизо, но и вие самите нямате силата или възможността да бутате колата сами. Освен това няма и достатъчно място. Тогава трябва да прибегнете до един трик, като за целта се нуждаете от обикновен крик и въже за теглене от плат под формата на широка лента. Обикновено и двете присъстват във всяка кола. Вашата задача се свежда до „завъртане“ на едно от задвижващите колела на колата.

Първата стъпка е да повдигнете едно от задвижващите колела на автомобила. След това трябва да се навие въжето около протектора на повдигнатото колело – като маркуч около пожарна макара. След като преди това сте дали контакт с ключа, включете трета или четвърта предавка, дръпнете въжето със сила, за да завъртите колелото по посоката на движение.

Въртящият момент от въртящото се колело през диференциала и трансмисията ще завърти коляновия вал на двигателя. Ако стартирането е успешно, двигателят ще се активира и колелото ще започне да се върти. След това трябва внимателно да натиснете педала на съединителя и да превключите скоростната кутия на неутрално положение. Спуснете колата на земята и сте готови.

Previous post Възможно ли е да се използва през зимата масло 5W40 вместо 5W30?
Next post Експеримент: Реален спрямо деклариран пробег на електромобил по магистрала