Как да разберем, че ангренажният ремък скоро ще „умре“

Устройството за синхронизация в съвременните двигатели или т.нар. ангренажен ремък изисква постоянно внимание. В случай на скъсване или силно износване стоманеното „сърце“ на автомобила е застрашено от основен ремонт. А това струва много пари. разказваме ви как да разберете, че проблемите с ангренажа започват.

Най-важното е, при шум от двигателния отсек, като характерни звуци от блокирала водна помпа например, веднага да отбиете встрани от пътя и да приведете автомобила в покой. Ако изключите двигателя навреме, то знайте, че той е спасен.

Запомнете и още един факт. Ангренажният ремък, инсталиран във завода, ще издържи по-дълго от този, който се монтира по-късно. Въпросът е най-вече във ролките, които също се износват и задължително се сменят с ремъка, но новите не предлагат същия ресурс.

Ето защо, независимо дали са заводски или сменяни впоследствие, с течение на времето е добре да контролирате състоянието им. Луфтове или механични повреди по тях или по ремъка са неприемливи. Можете да разберете, че нещата са зле по свистящите звуци, които същите тези водачи издават, когато двигателят работи.

При почти всички силови агрегати ангренажния ремък е затворен с пластмасов корпус, така че за да може да се контролира визуално, трябва да се демонтира същия този корпус. Силно препоръчваме да правите тази операция периодично или , да речем, след шофиране през дълбоки локви или черни пътища с много кал. Факт е, че мръсотия може да попадне под пластмасата и така ангренажната система да пострада значително.

А при по-износените двигатели може да се случи и следната ситуация: маслото изтича през спукан семеринг върху ремъка. За съжаление и това се установява само при оглед на системата, след сваляне на пластмасовия капак. Маслото е агресивно към гумените съединения по ремъка и бързо го поврежда.

По-трудно е с верижно задвижване, защото ангренажната верига се намира вътре в двигателя. С други думи, състоянието ѝ може да се оцени само чрез разглобяване на двигателя. Самата верига, разбира се, се къса по-трудно, но често се износва и се разтяга. В резултат на това разтягане, тя може да прескочи един зъб и резултатът е същият – основен ремонт.

Тук можете да предотвратите неприятности, като спрете работата на автомобила веднага щом чуете звуци като звънтене, шумолене или дори бучене под капака. След това трябва да се обадите на пътна помощ и да закарате колата в сервиза. Там износването на веригата може да се определи доста точно чрез косвени признаци и чрез провеждане на компютърна диагностика.

One thought on “Как да разберем, че ангренажният ремък скоро ще „умре“

  1. Такава глупост,че веригата да прескочи зъб ,не бях чувал. Ама какво да се прави ,простотията е по хората.

Comments are closed.