Как да разберем, че горивният филтър на колата е запушен?

Филтърът в горивната система на автомобила е консуматив, също като спирачните накладки, запалителните свещи или перата на чистачките. Много шофьори обаче забравят за това, което води до запушване на този важен елемент и се стига до влошаване на работата на двигателя.

Това води до намаляване на мощността и динамичните характеристики на автомобила. Как обаче се разбира кога е време да смените горивния филтър?

На колко време се сменя?

Производителите на автомобили обикновено посочват периода за смяна на горивния филтър на дизелов или бензинов двигател в сервизната книжка или инструкцията за експлоатация на превозното средство. Информацията също така е достъпна на официалния сайт на компанията или на нейните дилъри.

Най-често производителите определят интервала – от 30 000 до 60 000 км за смяната на този консуматив. Някои компании препоръчват филтрите, вградени в горивопровода, да се сменят след 10 000 – 25 000 км, потопяемите (тези, които се намират в резервоара за гориво) – след 30 000 – 100 000 км. Въпреки това, ако нормалните условия на работа на превозното средство са нарушени – например с експлоатация на тежък терен или с използване на некачествено гориво, тези срокове може да бъдат намалени.

Как да разберете, че е време за смяна?

Има определени симптоми, които могат да подскажат на водача, че филтърният елемент е замърсен и създава повишено съпротивление на горивото, навлизащо в двигателя. Те могат да бъдат забелязани дори от начинаещ шофьор:

  • Повишен разход на гориво
  • Двигателят стартира трудно или изобщо не стартира.
  • Двигателят спира на празен ход.
  • При рязко натискане на педала на газта или при изкачване на наклон се усеща прекъсване в работа на мотора.
  • Намаляване на мощността на двигателя и лошо сцепление, които се усещат при ускорение.
  • Откъде се появява мръсотия в горивото?
  • Откъде се появява мръсотия в горивото?

И накрая, няколко думи за това кои са основните и най-чести причини за замърсяване на горивния филтър. Първо – това е нискокачественото гориво, чиято цена се намалява от някои производители и търговци чрез добавки. Второ – лошото почистване на горивото на бензиностанциите след съхранение и транспортиране в резервоари. И трето – корозия, причинена от попадане на конденз в системата.