Китайският XPeng G9 пристига в Европа с пробег от 570 км

Китайският електрически XPeng G9 навлиза на европейския пазар, като вече се предлага в Дания, Нидерландия, Норвегия и Швеция, а цените варират от 57 990 до 71 990 евро. Това е петместен премиум кросоувър, сравним с BMW iX и Mercedes EQE SUV.

XPeng G9 се предлага в три версии – стандартната с един двигател, задно предаване и 308 к.с, ускорението до 100 км/ч е за 6.4 секунди, а батерията е с капацитет 78,2 кВт/ч, пробегът с едно зареждане е 460 км.

Втората версия е Long Range – един двигател, задно предаване, 308 к.с., ускорение до 100 за 6.4 секунди, 98 кВт/ч батерия и пробег 570 км. Третият вариант е AWD Performance – два двигателя, задвижване на четирите колела, 543 к.с, до 100 за 3,9 секунди, 98 кВт/ч батерия и пробег 520 км.

Кросоувърът поддържа 300-киловатово бързо зареждане, може да се презареди батерията до 80% за 20 минути. Размерите на XPeng G9 са дължина 4891 мм, широчина 1937 мм, височина 1680 мм, междуосие 2998 мм и тегло 2235 кг.

Новият модел на компанията със седалище в Гуанджоу, Южен Китай, споделя основите с ревизирания седан P7 – собствената платформа Edward на XPeng за по-големи превозни средства, но G9 получава актуализирана електрическа система за по-бързо зареждане.

Интериорът на XPeng G9 е тапициран с кожа, в базовата версия китайският автомобил получава електрически предни седалки, 360-градусови камери и безжични зарядни устройства за смартфони, а сред опциите е и автопилот.

XPeng G9 е петместен SUV с рационализиран дизайн. Има плавни форми на каросерията, тънка диодна оптика по цялата ширина на отпред и отзад, както и прибиращи се дръжки на вратите. Компанията представя автомобила като конкурент на премиум моделите, а кабината получава много технологии в опит да се открои от немската конкуренция. Има 10,25-инчов цифров инструментален панел, но цялостната фасада е доминирана от чифт 14,96-инчови информационно развлекателни дисплеи.

Левият екран винаги се вижда от всички пътници, но десният панел използва технология за филтриране, за да остане затъмнен за водача. Това означава, че пътникът отпред може да гледа медии и да играе игри, докато превозното средство е в движение, без да пречи на шофьора.

Китайската компания разкрива, че ще има относително малко опции, така че елементи като панорамен стъклен покрив в цяла дължина, термопомпа, отопляеми и вентилирани предни седалки, отопляеми задни седалки, отопляем волан и врати с плавно затваряне са стандартни за цялата гама.

Очаква се XPeng да се съсредоточи върху първоначалните си пазари в ЕС за следващата година до 18 месеца. Като част от първоначалната си програма за стартиране в Европа, XPeng потвърди, че G9 и актуализираният P7 ще получат петгодишна гаранция или 120 000 км, а за всички поръчки от сега до края на 2023 г., гаранцията става 7 години плюс още 40 000 км. Първите доставки на P7 в Европа се очаква да бъдат реализирани през юни, а тези на G9 – през септември.

Previous post Mazda може да се откаже от най-популярния си модел
Next post Защо Mercedes реши да се отърве от 14 модела наведнъж?