Зимният студ е голям враг на електрическите автомобили, защото „изяжда“ бързо батерията им. Но това не означава, че горещото лято е първи приятел на този тип превозни средства. Високите температури също оказват влияние върху пробега, макар и не толкова драстично.
Като цяло колите на ток се представят по-добре през лятото, отколкото през зимата. Въпреки това при температури от 35 градуса нагоре капацитетът на батерията може да намалее. Това се дължи на вътрешно-химични процеси. Реална опасност за батерията, която може да доведе до късо съединение, има само при температури над 130 градуса, каквито могат да се получат при повреда в охлаждащата система.
Климатизацията на кабината може да се включи предварително, когато електромобилът е свързан за зарядната станция.
За да облекчат работата на електромобилите, водачите могат потърсят паркоместа на сянка или в подземен паркинг. Колкото по-хладно, толкова по-добре. Батериите работят оптимално при външни температури между 15 и 35 градуса. Ако в автомобила е много горещо и климатичната инсталация работи на максимално натоварване, това поглъща по-голямо количество енергия от батерията и пробегът се топи като сладолед на слънце. Препоръчително е охлаждането на автомобила да се включи преди потегляне, когато превозното средство е свързано за зарядна станция. Така не се пилее енергия.
При дълги пътувания през лятото трябва да се предвидят по-дълги спирки за зареждане. Защото колкото по-висока е температурата, толкова по-нисък е капацитетът на зареждане. Софтуерът регулира максималната мощност на зареждане, за да предотврати прегряване. Може дори да прекъсне зареждането, докато батерията се охлади. Бързото и нервно шофиране също води до по-висока консумация на енергия. Колкото по-спокойно и балансирано управлявате електромобила, толкова по-надалеч ще стигне той с наличния заряд в батерията.