В Калифорния собственици на автомобили Hyundai и Kia заведоха колективен иск срещу автомобилния производител заради прекомерна консумация на двигателно масло. Според CarComplaints.com този проблем засяга 19 корейски модела от различни години на производство, които са били оборудвани с двигатели от серията Nu, Gamma, Theta, Lambda и Kappa. Тук става дума не само за увеличен разход за масло, но и за факта, че неправилната работа на системата за смазване води до ускорено износване на двигателя.
Първо, ищците отбелязват, че трябва да контролират нивото на маслото и да го добавят по-често, отколкото е предписано в инструкциите. Освен това дилърите не могат да решат проблема с повишения разход на масло по никакъв начин и не предлагат никакви компенсации на клиентите.
Второ, твърди се, че маслото в корейските двигатели прониква във възли, където не трябва да бъде. По-специално, това води до повреда в горивната камера и изпускателната система. Има повишено износване на двигателите, поява на въглеродни отлагания и други продукти от горенето на маслото, което води до скъпи ремонти.
Трето, ако автомобилист, редовно допълващ масло, го добавя с марж – над максимума – тогава възникват още повече проблеми. Коляновият вал разпенва маслото и то започва да излиза през гарнитурите.
Според ищците тези проблеми са свързани със следните превозни средства:
- 2012-2020 Hyundai Elantra
- 2009-2018 Hyundai Genesis Coupe
- 2019-2021 Hyundai Kona
- 2020-2021 Hyundai Palisade
- 2010-2012 и 2015-2021 Hyundai Santa Fe
- 2009-2010 и 2015-2021 Hyundai Sonata
- 2011-2021 Hyundai Sonata Hybrid
- 2010-2013 и 2015-2021 Hyundai Tucson
- 2011-2021 Hyundai Veloster
- 2020-2021 Hyundai Venue
- 2010-2021 Kia Forte
- 2017-2020 Kia Niro
- 2011-2020 Kia Optima и Optima Hybrid
- 2012-2021 Kia Rio
- 2011-2020 Kia Sorento
- 2012-2021 Kia Soul
- 2011-2020 Kia Sportage
- 2018-2021 Kia Stinger
- 2022 Kia K5
Ще припомним, че миналата есен бивш инженер на корейска компания получи рекордна награда от властите на САЩ за докладване на дефект в дизайна на двигателите. Инженерът Ким Гуанг-хо, който е работил за Hyundai, докладва на Националната администрация за безопасност на движението по пътищата на САЩ (NHTSA), че автомобилният производител е наясно с проблемите с неговите двигатели и не ги е отстранил. За това бившият служител получи награда от 24 милиона долара от американските власти – процент от глобата от 210 милиона долара, наложена на компанията.