Краля на футбола Пеле, който почина на 82-годишна възраст в Сао Пауло, ще бъде погребан в специално гробище, което има автомобилен музей на приземния си етаж и там се намира негов Mercedez Benz 280-S.
Това е една от колите, които е притежавал легендарният бразилец. На 19 ноември 1969 г. Пеле вкарва своя гол номер 1000 от дузпа в мач на неговия „Сантош“ срещу „Вашко да Гама“. И по този случай германският бизнесмен Роланд Ендлер, президент на „Байерн“ (Мюнхен), му подарява Mercedez Benz 250 W114.
Пет години по-късно – през 1974-а, автомобилният производител заменя 250 W114 с нов 280-S от същата моделна година. И тази кола има интересна история. Пеле продава седана няколко години по-късно, но през 2004-а, когато гол номер 1000 става на 35 години, от компанията Mercedez Benz иската да го върнат на футболиста.
Мисията обаче е трудна, защото след продажбата колата е преминала през 18 собственици. Но германците намират човека, който последно е купил автомобила.
След реставрация с оригинални части поради износване, производителят възстановява колата и я предоставя отново на Краля. И сега този Mercedez Benz 280-S се намира в автомобилния музей в гробището Necrópole Ecumênica.
Мемориалът Necrópole Ecumênica, завършен през 1984 г. от бившия предприемач и любител на ретро автомобили Пепе Алтстут, е 14-етажна сграда, която има за цел да разчупи табуто около гробищата и да помогне на близките да преодолеят по-леко скръбта.
От 1991 г. носи титлата Най-високо гробище в света в Книгата на рекордите „Гинес“ с над 14 000 трезора и частен мавзолей. Превърна се и в туристическа атракция, защото има водопад, тераса на покрива с тропическа градина и въпросният автомобилен музей с класическите коли и ретро мотоциклети.
Историята на Краля с автомобилите започва с Volkswagen Beetle. Годината е 1956 г., когато той е едва 16-годишно момче. Beetle е доставен на Пеле от германеца Валтер Херберт, който е бил управител на склад на Volkswagen в град Сантош. Същата година Пеле идва в едноименния клуб. Съобщава се, че той е запазил този Beetle до края на живота си.
Първата кола, която Пеле получава със статут на световна звезда, е през 1958 г. – микроколата Romi-Isetta, която се отличава с предна врата като на хладилник. Той няма навършени 18 години, но изумява света на мондиала през същата година в Швеция, когато става най-младият играч, отбелязал гол на световно първенство. Освен това е и най-младият световен шампион, ореализирайки два гола във финала при победата с 5-2 над домакините.
Когато се връща в Бразилия, Пеле отива в града, където започва кариерата си – Бауру. При пристигането, според тогавашните вестници, има над 60 000 души, чакащи номер 10. Сред тях и представители на италианската марка Romi-Isetta, която има фабрика в Санта Барбара д’Оесте, където произвеждат коли с лиценз. И му подряват техен автомобил.
Микроколата остава при звездата няколко години, на той решава да я продаде. После обаче съжалява и иска да откупи мъника, но не намира собственика. И до днес няма новини за въпросната Romi-Isetta, която е принадлежала на Краля.
Друг важен автомобил в кариерата на бразилеца е Aero Willys 2600, един от най-забележителните луксозни седани на бразилския пазар по това време. Той получава колата като награда за титлата на Бразилия от световното първенство през 1962 г. в Чили. В първия мач срещу Чехословакия Пеле отбеляза първия гол, но се контузва през второто полувреме и отпада до края на турнира.
Aero Willys 2600 е представен в парка Ибирапуера в Сао Пауло през септември същата година. На събитието присъстват и други важни личности, сред тях е и Мис Бразилия – Оливия Ребусас. Моделът е официално представен два месеца по-късно на автомобилно изложение в Сао Пауло, където Пеле присъства и на премиерата.
През 1970 г. след спечелването на третата световната титла от Бразилия кметът на Сао Пауло – Пауло Малуф, купува 25 мъхестозелени Volkswagen Beetle за цялата бразилска делегация и организира парти в парка Ибирапуера за доставката на моделите.
Проблемът бил, че той взел пари от държавната хазна, за да купи колите. На 3 юли 1970 г., 12 дни след финала, спечелен от Бразилия с 4:1 над Италия в Мексико Сити, 10 от 17-те съветници на Сао Пауло обвиняват кмета и срещу него започва съдебно дело. В резултат на това колите се оказват част от процес, продължил не по-малко от 36 години.
Малуф е обвинен в „нанасяне на вреда на хазната“ чрез използване на публични пари, без да предлага никаква полза за града. Играчите очевидно не са били наясно със съдебната бъркотия по това време. Някои от тях дори получават Beetle като първата кола в живота си.
Според по-късно решение кметът трябва да върне средствата, използвани за купуването на колите, но Малуф отрича да е извършил нарушение. През 1996 г. съдът най-накрая го признава за невинен. Случаят обаче е окончателно приключен едва през 2006 г., в резултат на което Малуф не трябва да връща средствата в градската хазна.
Пеле също така има връзка и със света на мотоциклетите. Краля е момчето от плаката на най-продавания мотоциклет в историята на Бразилия – Honda CG.
В средата на 70-те години японската марка разработва евтина алтернатива на CB 125, пуснат на пазара през 1971 г. Целта е да привлече вниманието на развиващи се пазари като Китай, Индия, Бразилия и Мексико.
През 1970 г. от Honda вече са набелязали бразилския пазар и са готови да започнат дейността си. Марката просто се нуждае от „местно“ лице, за да започне внос. Поканата Пеле да бъде момчето на плаката на производителя идва от самия Соичиро Хонда, основателят на Honda, който се срещна с играча след спечелването на световната титла през 1970 г. Лицето на Краля помага на Honda CG да доминира 70% от националния пазар през следващите години.
И след края на богатата си кариера Пеле е свързан с автомобили. През 2006 г. той става посланик на Seat в Мексико. По-късно изпълнява същата роля за Volkswagen преди световното първенство по футбол през 2014 г. в Бразилия и се появява в някои от рекламите.