Красимир Георгиев: България е лидер в класацията по загинали на пътя

Над 25% от тежките ПТП-та са причинени от млади водачи, твърдят експертите. Единственото, което АПИ е направило е да даде доклад за опасните места по пътната мрежа, но за обезопасяването им не е направено нищо.

В БТА се проведе пресконференция на Европейския център за транспортни политики (ЕЦТП) и партньори от неправителствения сектор на тема Безхаберието на държавните органи в сектор „Транспорт“. Участниците дискутираха състоянието на пътната инфраструктура в страната и пътните произшествия, доста от които завършват с фатален край.

Председателят на Асоциация за квалификация на автомобилистите в България (АКАБ) Красимир Георгиев заяви, че броят на убитите на пътя расте. Ние сме на първо място по жертви на 1 000 000 население, добави той. По думите му АПИ не иска да пусне кокала, да заличи физическия контрол и да допусне електронен контрол. Причината е, че електронния контрол ще унищожи корупцията в автомобилната администрация. Георгиев изтъкна, че въвеждането на електронен контрол е изключително важно за квалификацията на младите шофьори.

Сивият сектор спира въвеждането на електронен контрол. Позицията на АКАБ е, че трябва да се направи комплексен подход, който да намали жертвите на пътищата, като се започне с въвеждане на електронен контрол и подобряване на пътната инфраструктура, каза още Красимир Георгиев.

Шофьорските изпити по теория и практика са технически незаконни, заяви председателят на АКАБ. Той изтъкна, че след провеждането на изпит има наредба да се пускат видеа и кандидат-шофьора да определи какво трябва да е правилното поведение на водачите по пътя. Георгиев изтъкна, че тази практика не се спазва и дори липсва.

Над 25% от тежките ПТП-та са причинени от млади водачи, твърдят експертите. Единственото, което АПИ е направило е да даде доклад за опасните места по пътната мрежа, но за обезопасяването им не е направено нищо.

Време е държавната администрация да се отвори към хората и да работи за подобряване на инфраструктурата. Нужно е да има диалог за промяна на Закона за движение по пътищата, категорични са експертите. Държавата обаче нехае за нейните ангажименти, заявиха от ЕЦТП.

Европейския център за транспортни политики (ЕЦТП) ще внесе искане в Министерство на транспорта да бъдат допуснати да присъстват на проверки по пътищата. Те искат да видят лично защо има толкова много пътни инциденти в страната.

Previous post Най-мощното, най-бързото и най-лекото BMW M4 пристига след две седмици
Next post Колко мощен може да бъде Mercedes-AMG GT R от завода?