Макс Верстапен спечели историческото Гран при на Маями

Макс Верстапен (Нидерландия, Red Bull) спечели победата в Гран при на Маями от Формула 1 и съкрати изоставането си от Шарл Льоклер (Монако, Ferrari) в класирането при пилотите на 19 точки. Световният шампион бе категорично най-бърз на пистата край „Хард Рок Стейдиъм“ във Флорида и победи с 0.661 секунди, след като оглави класирането още в началото на надпреварата.

Състезанието за Гран при на Маями бе решено в първите четири обиколки. Льоклер запази лидерското си място в първия завой, а Верстапен зае втората позиция и остави второто Ferrari, управлявано от Карлос Сайнс (Испания), зад себе си. На четвърта позиция се нареди Чеко Перес (Мексико, Red Bull), докато Люис Хамилтън (Великобритания, Mercedes) се допря с болида на Фернандо Алонсо (Испания, Alpine) и се смъкна до осма позиция.

Льоклер водеше в началото с близо секунда пред Верстапен, чиято скорост обаче се оказа непреодолима за пилота на Ferrari. Самият нидерландец бе в превъзходна форма днес. Късна употреба на спирачките му осигури второто място в първата обиколка, а в четвъртата той изпревари Льоклер на старт-финалната права.

При изминаването на близо третина от дистанцията Верстапен вече имаше 3 секунди преднина и нижеше рекорд след рекорд на трасето в Маями, докато най-голямата надежда на Ferrari за победа бе автомобил по сигурността за убиване на темпото на световния шампион или чифт софт гуми на мястото на медиумите в последните обиколки.

Льоклер и Ferrari „мигнаха“ първи. Пилотът от Монако влезе в бокса в 25-ата обиколка и всъщност сложи гуми с твърда смес, с които се надяваше да изкара останалите 32. Верстапен и Red Bull отговориха идентично – точно 3.2 секунди в бокса в 27-та обиколка и гуми с твърда смес, което на практика трябваше да гарантира победата за нидерландеца.

Когато лидерите се извъртяха в бокса и гумите загряха, разликата между Верстапен и Льоклер вече бе станала над 7 секунди, а нидерландецът отново започна да прави най-добри обиколки. Дългоочакваният автомобил по сигурността обаче се появи в 41-та обиколка заради завъртане на Ландо Норис (Великобритания/McLaren), който се удари в излезлия извън пистата и връщащ се Пиер Гасли (Франция/АлфаТаури).

Автомобилът по сигурността се оттегли 10 обиколки преди края, но това не спря Верстапен, тъй като гумите на нидерландеца бяха „по-свежи“ от тези на Льоклер и резервоарът имаше повече гориво. В крайна сметка световният шампион спечели с 0.661 секунди и съкрати изоставането си в класирането при пилотите на 19 точки, тъй като записа и най-добра обиколка.

Трети финишира Перес, четвърти се нареди Сайнс, следван от Валтери Ботас (Финландия/Alfa Romeo) и двойката на Mercedes – Джордж Ръсъл (Великобритания/Mercedes) и Хамилтън.