Отговорът на въпроса от заглавието даде скорошна снежна буря в САЩ, Вирджиния. Информацията за инцидента с щастлив край съобщи изданието Jalopnik. Става дума за силна снежна буря, която остави много автомобили по път I-95 във Вирджиния за 14 часа неподвижни. Сред тях има и няколко електрически превозни средства.
Шофьорът на Tesla Model 3 Дан Канинен, бивш висш служител на EPA, описа събитието по следния начин:
„Когато кошмарът на пътя най-накрая приключи, шофьорите с коли с ДВГ се наредиха на дълги опашки на препълнените бензиностанции, а навигационната система на моя електрически автомобил ме насочи към най-близката отворена зарядна станция – такива има на всеки десет мили по магистралата. Въпреки екстремните условия, моята електрическа кола успя да стигне до зарядното устройство с оставащ пробег от петдесет мили (80 км).“
А ето как реалистично представи ситуацията друг участник в събитията Алекс Лауер, управлявал Ford Mustang Mach E:
„Използвах отопляеми седалки и волан, но също така експериментирах с използването само на отопляемо пространство за краката. За да спестя енергия, след като достигнах комфортна температура в купето, изключвах всички електрически уреди на няколко пъти за по 15-30 минути. И колата се справи със студа много по-добре, отколкото очаквах. Моят Mach E работи 12 часа на място, като за това време използва енергия за само 50 мили (80 км). Мисля, че кола с ДВГ на празен ход би изгорила много повече гориво за това време.“
Така че има отговор на въпроса, поставен в началото: Засядането в снежна буря в електрическа кола не е такова бедствие, както си го представяха някои. Какво би се случило, ако само електрически превозни средства бяха заседнали в снежната буря на път I-95? Тонове въглероден диоксид нямаше да бъдат изпуснати в атмосферата.