Skoda представи четвъртото поколение Fabia преди малко повече от година, а малко след това за първи път загатна за състезателната версия на модела, базирана на новото поколение. Новият състезателен автомобил бе представен късно снощи с много промени, повече мощност, по-добра аеродинамика и надежди за още повече успехи и подиуми.
Fabia RS Rally2 е базирана на същата MQB A0 платформа като стандартния модел, но това съвсем не означава, че двете коли са идентични. Състезателният автомобил разчита на 1.6-литров бензинов мотор с 291 конски сили и максимален въртящ момент от 430 нютон метра. Той задвижва четирите колела, а трансмисията е секвенциална с пет предавки. Двигателят е базиран на по-големия 2.0-литров TSIмотор, но с намален обем, за да покрие регулациите за състезания.
Промените в сравнение със серийния модел не спират до тук. Версията за писта е оборудвана с механични преден и заден диференциал с електро-хидравлично управление, което да ги изключва при дърпане на ръчната спирачка. Шасито е подсилено и променено, а спирачките са в размери до 355мм отпред и до 300мм отзад. В зависимост от конфигурацията, колата се предлага с размер на гумите и джантите до 18 цола. Предното и задното окачване разчитат на специално проектирани MacPherson-и за по-добро поведение.
Външно промените също са много, като откриваме нова броня с по-големи отвори за въздух и по-широки раздувки, огромни калници отпред и отзад, както и голямо крило над задното стъкло. На тавана е монтиран въздуховод, а в зависимост от конфигурацията могат да бъдат поръчани и допълнителни елементи.