Разполагате със стотина хиляди евро и сте готови да ги похарчите за голям и луксозен SUV, който да бъде забелязан и от Космоса. Съшевременно искате просторен салон със 7 места и багажник, който да побира до 2120 литра. Тогава BMW X7, който наскоро претърпя сериозен фейслифт, може да е вашият автомобил.
Най-големият SUV на баварската марка е на пазара от близо 4 години, като реализира доста добри продажби в един от най-важните сегменти. А този клас привлича толкова силно производителите заради големите маржове от продажбата на моделите в него. И BMW просто нямаше как да пропусне да се възползва от толкова изгодна възможност.
След фейслифта X7 все по-осезаемо се отличава на външен вид от останалите X-модели на марката. Ясно се вижда връзката с новата 7-Series – най-вече в предната част, но все пак има и някои различия. При големия SUV (дължина – 5.16, височина – 1.92 м) горните и много по-тесни LED лампички са отговорни за дневните светлини и мигачите. По-широките матрични LED фарове са разположени отдолу. Бърбековидната решетка на радиатора също се включва в „светлинното шоу“, като това е част от оборудването на топ-версиите на модела.
Съвсем различна е задната част, където промените са доста по-умерени. Светодиодните задни светлини са оформени малко по-лаконично и също са станали по-тесни. Освен това са направени няколко фини актуализации на престилката, както и още някои дребни промени, чиято цел е X7 да се отличава от X5, тъй като преди обновяването двата модела можеше лесно да бъдат объркани.
Както вече стана дума, салонът предлага 7 места, като допълнителни две седалки са
подходящи дори за хора с ръст над 180 см.
Това е постигнато, благодарение на междуосието на автомобила, което е 3.10 м. Всички седалки може да бъдат електрически регулирани и отопляеми, докато функциите „охлаждане“ и „масаж“ се предлагат само за първия ред. Има и четиризонов климатик.
Впечатление прави и най-големият панорамен покрив в историята на автомобилостроенето. Ако все пак гледането нагоре омръзне, хората в салона могат да обърнат внимание на информационно-развлекателната система. И тук BMW работи на принципа „повече значи повече“. Извитият 12,3-инчов дисплей зад волана и 14,9 инчовият в средата на арматурното табло вече са част от оборудването на X7. Всичко това е комбинирано с операционна система iDrive 8, която се управлява доста интуитивно.
Купувачите на BMW X7 могат да избират от бензинови и един дизелов двигател. При версията xDrive 40i мощността на 6-цилиндровия мотор с работен обем 3,0 л е увеличена от 333 на 380 к.с., а максималният въртящ момент – от 450 на 520 Nm. Благодарение на „меката“ хибридна система със стартер-генератор мощността скача и до 540 Nm за кратко. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 5.8 секунди, което не е никак лошо за автомобил с тегло от 2.5 тона. Максималната скорост е ограничена по електронен път на 250 км/ч.
Ако това на някого му се струва недостатъчно, може да се насочи към топ версията – xDrive M60i. Тук 4,4-литровият туин-турбо V8 (индекс S68) доставя мощност 530 к.с., развива максимален въртящ момент от 750 Nm и катапултира 2,7-тонния SUV до 100 км/ч от място за спиращите дъха 4.7 секунди.
Единственият дизел е X7 xDrive 40d – 3.0-литров, с 6 цилиндъра, мощност 352 к.с. и максимален въртящ момент 700 или 720 Nm. Ускорението до 100 км/ч отнема 6.1 секунди, а разходът (според цикъла WLTP) е от 7.6 до 8.7 л/100 км.
Задвижването на четирите колела е стандартно, както и 8-степенна автоматична скоростна кутия. Същото се отнася и за адаптивно въздушно окачване на двете оси и адаптивното шаси с електронно контролирани амортисьори. При M60i има интегралното активно управление и система „Executive Drive Pro“ с активна стабилизация при накланяне, които също не се доплащат. Всичко това това прави от X7 най-динамичния седемместен SUV на пазара.
BMW също така предлага X7 в пакет M Sport или M Sport пакет Pro като опции, боядисвайки модела в ярки нови цветове, като „M Marina Bay Blue Metallic“ (за M60i) и „Sparkling Copper Grey Metallic“.
Всичко това е комбинирано с голям брой системи за безопасност и помощ на водача. Сред тях е Асистент за паркиране Professional. При него BMW ползва иновативни дигитални технологии за допълнителен напредък при автоматизираното шофиране и паркиране, което позволява на водача да управлява процесите на паркиране и изкарване от паркинг, както и други сложни маневри,
докато се намира извън автомобила си –
с помощта на приложение BMW App, инсталирано на смартфон.
Превключването между управление на автомобила, когато е вътре в него, и това отвън също е възможно за по-сложни маневри с помощта на функцията Асистент за маневриране, включена в Асистент за паркиране Professional. При него водачът може също да управлява тази функция извън колата си и да следи напредъка ѝ с помощта на своя смартфон. Докато правят това, шофьорите може да са на разстояние до шест метра от автомобила.
Асистентът за маневриране пък може да записва и съхранява до десет маневри на различни места, като всяка покрива максимално разстояние от 200 метра и общо до 600 метра. Когато след това автомобилът се върне в една от началните точки, системата изпълнява всички необходими задачи в напълно автоматизиран формат, включително ускорение, спиране, кормилно управление и, ако е необходимо, множество смени на предавките – независимо от това дали водачът е останал в колата или избере да контролира маневрата отвън, използвайки своя Apple iPhone.