Моделът Accord е един от най-успешните за Honda в дълъг период и продължава да се цени в очакване на единадесетото поколение. За първи път Accord се появява през 1976 г. и до края на 2020-а са продадени над 18 милиона бройки.
Сред тези продажби обаче липсва една рядка версия – Honda Accord Coupе. Това е уникална концепция, която обаче никога не влиза в производство. В действителност Accord с каросерия купе се продава добре в три поколения между 1988 и 2003 г. с 2 и 3-литрови бензинови двигатели съответно със 147 к.с. и 200 к.с.
Представен на изложението Specialty Equipment Market Association (SEMA) в Лас Вегас през ноември 2002 г., концепцията Accord Coupе всъщност е нещо като шоу кола с множество модификации на двигателя и визията. И има за цел да начертае дизайнерския език на бъдещите модели на японския производител.
В някои отношения може да се определи като „Acord Type R“ в ранните етапи на разработка. С 300 к.с. 3.2 V6 двигател и 6-степенна механична скоростна кутия това е най-мощната Honda Accord.
Абсолютно респектираща стойност, ако се има предвид, че BMW M3 от онези години има 6-цилиндров двигател с мощност 343 к.с. Honda също така е оборудвана с преден диференциал с ограничено приплъзване, осем-бутална спирачна система Brembo, спортно окачване и каросерия от въглеродни влакна.
Боядисан в Spa Yellow Accord има 235/45 ZR20 гуми Bridgestone Potenza S03 и кокпит, който „намига“ към пистата. Воланът е лостчета, има бордови компютър с полезна графика за тези, които често използват колата на писта, седалки Sparco от въглеродни влакна и кевлар с тапицерия от алкантара и алуминиеви педали.
И най-вероятно този автомобил щеше да е достоен съперник на M3 и Mercedes AMG от онези времена? Но така или иначе тази Honda Accord Coupе си остава само концепция.