Точно преди една година – през декември 2021 г., Lexus за първи път показа концептуален суперавтомобил, който трябва да се превърне в наследник на емблематичния LFA. Той беше наречен Electrified Sport, като от японската компанията разкриха съвсем малко подробности.
Все пак беше обявено, че суперколата ще бъде с електрическо задвижване, като ще изминава над 700 км с едно зареждане и ще ускорява от 0 до 100 км/ч за 2 секунди. Сега от Lexus разкриват детайли за серийния вариант, който ще получи имитация на механична скоростна кутия.
Бъдещият сериен електромобил ще се предлага във версия със скоростен лост и педал на съединителя, които няма да бъдат свързани с електрическия задвижващ агрегат, тоест имитацията на ръчната смята на предавките ще бъде софтуерна. Тази система в момента се тества на електрическия UX 300e, като се очаква да бъде завършена съвсем скоро.
Инженерите на Lexus искат да накарат суперколата да се справя и да се чувства като спортен автомобил с двигател с вътрешно горене. Тя не само ще получи имитация на механична трансмисия, но и ще възпроизвежда рева на мощен бензинов двигател.
Серийният Electrified Sport ще се базира на нова платформа, като каросерията му ще е от въглеродни влакна. Мощността от над 700 к.с. ще се осигурява от няколко електромотора, за които засега липсват подробности.
Японците не се притесняват да обявят нови модел за „наследник на Lexus LFA”. Компанията вече регистрира името LFR, което се очаква да бъде дадено на новия модел. А той ще се появи на пазара през 2025 или 2026 г.