Новата генерация на най-продавания Mercedes GLC „кацна“ в София

Официалният вносител на марката Mercedes-Benz у нас Силвър Стар, представи на родна земя новото поколение на бестселъра на марката – Mercedes-Benz GLC. Това се случи в новостроящият се комплекс и бъдещ дом на Силвър Стар в покрайнините на столицата. Започваме с уточнението, че GLC е най-продаваният Mercedes в Европа, а у нас е на трето място, след големия GLS и следващият го по-големина SUV – GLE.

„Не случайно Ви поканихме в бъдещия си дом в София. Искахме да Ви покажем трето поколение от най-динамичния модел в SUV семейството на марката. Но и да демонстрираме силното присъствие на Силвър Стар в България с инвестициите, които реализираме тук“, заяви по време на представянето на новия GLC главният изпълнителен директор на Силвър Стар г-н Ролф-Юрген Заерле.

Що се отнася до модела, ще припомним, че предходният модел с това име замени GLK преди повече от 10 години и оттогава се превърна в един от най-продаваните SUV-та на немската марка. А сега на ход е новата генерация.

Автомобилът е по-голям от предшественика си: дължината нараства с 60 мм, но в същото време е с 4 мм по-нисък. Увеличението на размерите се отразява най-положително на обема на багажника – плюс 70 литра (сега 620 литра).

Моделът се прави на универсална платформа, върху която е изградена и C-класата: независимо окачване отпред и многораменно окачване отзад. Скъпите версии на GLC ще получат въздушно окачване, пише Факти.бг.

За първи път за модела ще се предлага напълно управляемо шаси, като задните колела ще завиват леко (с 4 градуса). Ще има пакет Offroad Engineering, който не само дава на автомобила допълнителна защита в долната част на каросерията, но и увеличава просвета с 20 мм.

Всички двигатели са хибридни. Версиите на GLC 200 4Matic (204 к.с. и 320 Нм), GLC 300 4Matic (258 к.с. и 400 Нм) и GLC 200 d 4Matic (197 к.с. и 440 Нм) получава 48-волтов стартер-алтернатор. Той добавя за кратко 23 к.с. към мощността на двигателите с вътрешно горене, както и 200 Нм въртящ момент.

Но има и „истински“ хибриди, които могат да се зареждат от контакт. Те са обозначени с буквата „e“. Това са версии на GLC 300 e 4Matic (313 к.с. и 550 Нм), GLC 400 e 4Matic (381 к.с. и 650 Нм) и GLC 300 de 4Matic (333 к.с. и 750 Нм). Такива модели разполагат с батерии от 31.2 kWh и електродвигател с мощност 136 к.с. Бензиновите хибриди ще могат да карат само на ток 130 км.

На фона на все по-нарастващите цени на новите автомобили, ценовата листа на модела за България, може да се определи дори като приятна изненада. Цената на базовата версия 220d е 112 800 лева с ДДС, а на върха на гамата е 400 е 4matic, който струва у нас 137 400 лв с ДДС.