Новата Dacia Duster дебютира без дизелов двигател, но с АГУ

Седем години след премиерата на второто поколение Dacia Duster, ето, че сега румънската марка представи трето поколение на своя популярен кросоувър, който пристига с изцяло променен стайлинг, ново задвижване и нови технологии. Визията е заимствана от по-големия Bigster, който бе разкрит като концепт през 2021-ва.

Ясни сигнали за това са по-острите линии, които виждаме, както и изцяло променената форма на модела. Фаровете вече са с по-правоъгълна форма и Y-образни дневни светлини, докато решетката е тънка. Под нея откриваме и голям отвор за охлаждане, който придава по-агресивен вид на „джипа“.

Пластмасови елементи обграждат цялата долна линия на колата, включително калниците, праговете и броните. Можем да видим, че задната врата вече няма дръжка на традиционното място, а тя е преместена на колонката. В задната част наблюдаваме изцяло нов прочит с почти триъгълни стопове и максимално изчистен заден капак.

С дължина от 4343 мм новият Duster е почти еднакъв с предшественика си. Това обаче използва различна основа, преминавайки към по-усъвършенстваната платформа CMF-B. Благодарение на по-модерната архитектура, адаптирана от компанията-майка Renault, товарният капацитет е увеличен с шест процента до 472 литра. Освен това пътниците отзад получават повече място за краката.

Интериорът следва външния облик с ръбати форми и повече практичност, отколкото модерна визия. Все пак получавате седем-инчов цифров инструментален панел и 10,1-инчов сензорен екран, обърнат към водача. Има също така до четири осветени USB порта, безжично зареждане на смартфон, аудиосистема с шест високоговорителя и поддръжка на безжичните Android Auto и Apple CarPlay. Традиционният скоростен лост е заменен от малък првеключвател на очакваното място.

Няма да намерите дизелов двигател, тъй като изпитаният 1,5-литров dCi на Renault вече не се използва. Вместо това Duster 2024 ще се предлага с агрегат TCe 130 като 1,2-литров двигател с турбокомпресор. Този трицилиндров агрегат работи по цикъла на Милър. Той може да се предлага с предно или със задвижване на всички колела с шестстепенна механична трансмисия. От Dacia твърдят, че разходът на гориво е намалял с 10% в сравнение с неелектрифицираната версия на същия двигател, като в същото време производителността вече е по-добра.

Двигателят ECO-G 100 работи с газ (LPG) и може да измине до 1300 км с 50-литров резервоар за бензин и 50-литров резервоар за LPG, пълни докрай. Първият е разположен под задната седалка, а вторият – под пода на товарния отсек, така че багажният капацитет остава непроменен. Не само, че LPG е значително по-евтин от бензина, но и Dacia твърди, че емисиите на CO2 са намалени с 10% в сравнение с еквивалентен двигател, работещ само с бензин.

Най-важната новост по отношение на задвижването е използването на хибридна конфигурация, наследена от Jogger. Тя съчетава 1,6-литров двигател с два електромотора, 1,2-кВтч батерия и автоматична трансмисия. Единият от електродвигателите осигурява мощност от 49 конски сили, докато другият служи като стартер/генератор. Duster Hybrid 140 поддържа рекуперативно спиране, а задвижващият му агрегат винаги стартира в електрически режим. От Dacia твърдят, че разходът на гориво се намалява средно с 20% и с до 40% при шофиране в града. Румънската марка изчислява, че в града ще се движите в електрически режим през 80 процента от времето.

Новият Duster предлага още 217 мм пътен просвет за модела с AWD. Той предлага 31-градусов ъгъл на заход и 36-градусов ъгъл на спускане. Той Има и пет режима на шофиране, от които можете да избирате: Auto (Автоматичен), Snow (Сняг), Mud/Sand (Кал/Пясък), Off-Road (Офроуд) и Eco (Еко).

Previous post BMW патентова името на нов наточен седан iM3
Next post Само 40 специално избрани служители на Toyota могат да сглобяват Century SUV