Alfa Romeo започна тотална промяна в гамата си, като първият модел беше показаният по-рано тази година Junior. Истинската революция обаче ще настъпи с пристигането на второто поколение на Stelvio, планирано за 2025 г. SUV-моделът става изцяло електрически, като именно на него се възлагат най-много надежди.
Всъщност, промяната в Alfa Romeo стартира с Tonale, което беше последвано от Junior. Тези два модела бяха жизнено необходими на марката, за да може тя да укрепи продажбите си, тъй като напусна два сегмента след спирането на MiTo и Giulietta. А сега усилията на италианците са насочени към обновяването на двата най-стари модела в гамата – Giulia и Stelvio.
Първият, който ще претърпи радикална трансформация, е Stelvio. Неговото второ поколение ще получи дизайн в стила на Junior, като едновременно с това ще порасне на размери – поне на дължина. В същото време обаче той ще запази спортния си характер, благодарение на стила „купе“, който е по-привлекателен за клиентите.
Интериорът засега е мистерия, но Alfa Romeo запазва философията си да не залага на прекалено крещящи цифрови екрани. Освен ако няма изненада, арматурното табло ще остане под козирка с кръгла форма и интегриран екран на мултимедийната система. Новото Stelvio обаче ще може да се похвали с по-голямо вътрешно пространство, тъй като заради електрическото си задвижване няма да има нужда от тунел към задните седалки.
Бъдещият флагман на Alfa Romeo ще се предлага с един, два и три електрически мотора. На върха ще се разположи версията Quadrifoglio, която ще развива 1000 к.с., докато „нормалната“ гама ще предлага мощности между 240 и 450 к.с. Литиево-йонната батерия ще има капацитет от 85, 98 и 118 kWh, с които ще може да достигне максимален пробег от 800 км с едно зареждане.
Новото Stelvio ще се произвежда в италианския завод в Касино, като ще дебютира в края на първата половина на 2025 г. и ще бъде пуснат в продажба през втората половина на следващата година. Ако продажбите са добри, Stelvio ще бъде електрически през целия си цикъл, но ако интересът е по-нисък, в Alfa Romeo имат готовност за версия с ДВГ, тъй като платформата STLA Large го позволява.