Новото Audi Q7 заприлича на BMW

Фотошпиони на AutoExpress засякоха новото Audi Q7, потенциално последният модел в гамата, който ще бъде оборудван с двигател с вътрешно горене. Очаква се той да замени сегашното второ поколение на модела в края на 2025 г., но основната формула на Q7 изглежда последователна, запазвайки отличителната му идентичност.

Първоначално представен през 2006 г., Q7 бележи навлизането на Audi в SUV сегмента, макар и малко закъсняло, предвид историята на автомобилите със задвижване на всички колела на марката. Сега, през 2024 г., второто поколение на Q7 е готово за актуализация, не просто за фейслифт в средата на жизнения цикъл, а за серия от фини корекции, които да се съгласуват с обновения Touareg и купе аналога на Q7 – Q8.

Шпионските изображения предлагат предварителен поглед към третото поколение Q7, разкривайки на дизайна на най-големия SUV на Audi. Въпреки че цялостната форма на каросерията запазва сходство с настоящия Q7, ъгълът на задното стъкло изглежда малко по-изправен, което предполага по-висок страничен профил, може би умишлено отклонение от по-елегантния Q8. Предната част демонстрира дизайн с двойни светлини и по-широка радиаторна решетка, характерна за SUV гамата на Audi, но и забелязвани в новите модели на BMW.

При разглеждане на страничния профил тестовият автомобил показва елегантни дръжки на вратите. Задната част се отличава с променен дизайн на светлинния клъстер, чиито ръбове се простират по-надолу по каросерията, като се спекулира с приемането на светлинна лента с пълна ширина – функция, често запазена за изцяло електрическите модели e-tron на Audi – като този тестови автомобил се отличава с двойни накрайници на изпускателната система, което сигнализира за вариант с ДВГ.

Подробности за интериора остават неразкрити, но очакванията са за интегриране на най-новите интериорни технологии на VW Group, включително голям 14,5-инчов сензорен екран, 10,9-инчов дисплей за пътника и усъвършенстваният виртуален кокпит на Audi – по подобие на конфигурацията, очаквана в новия Q6 e-tron.

Като се има предвид значителната инвестиция на VW Group в архитектурата PPE за електрически автомобили, използвана от Q6 e-tron и A6 e-tron, има вероятност новото Q7 да запази преработена версия на съществуващата архитектура MLB Evo. Опциите за двигатели все още не са потвърдени, но е вероятна гама от бензинови и дизелови V6 двигатели, което е в съответствие с предишното изявление на Audi за приключване на производството на автомобили, използващи тези горива, до 2026 г.