Новото Subaru Outback с висока оценка за безопасност

Най-новата версия на системата за подпомагане на водача EyeSight получи оценка от 95% в категорията Safety Assist (Подпомагане за безопасност), което прави Outback първия автомобил, който получава най-високия резултат сред всички класове превозни средства и най-добрата оценка, получавана някога от автомобил Subaru.

Outback получава оценка от 84% за защита на Уязвими участници в движението, най-високата сред всички класове превозни средства*3 и най-добър резултат, постиган някога от автомобил Subaru. Subaru има удоволствието да обяви, че Outback (европейска спецификация) е постигнал най-високия общ резултат от всички автомобили и забележителен резултат за представяне на Подпомагане за безопасност (Safety Assist) сред всички автомобили, тествани от Европейската програма за оценка на нови автомобили през 2020-2021 г.

Резултатите на Outback и в четирите области за оценка (Възрастни пътници, Деца пътници, Уязвими участници в движението, Подпомагане за безопасност) са значително над минималния праг, необходим за получаване на максимална оценка от пет звезди. Тези резултати отразяват подхода на Subaru за създаване на автомобили, базирани на философията „All-Around Safety“ (Цялостна безопасност), с цел осигуряване на най-високи нива на безопасност и намаляване до нула на смъртоносните пътни произшествия до 2030 г., и подобряване на безопасността при всякакви ситуации.

Най-новият протокол за оценка на Euro NCAP вече не дава оценка от пет звезди, ако системите за подпомагане на водача не допринасят значително за избягване на произшествия или поне за намаляване на тежестта на произшествието. Благодарение на системата за подпомагане на шофирането EyeSight, последното поколение на системата за избягване на сблъсък на Subaru, Outback постигна най-високия резултат във всички класове превозни средства и най-добрия резултат за Subaru в краш тестовете Safety Assist (Подпомагане за безопасност).

В доклада на Euro NCAP Flashback 2021 Subaru Outback е сред най-добре представилите се автомобили: „Тестовете разкриха големи разлики в резултатите от ADAS. Най-добре представилите се бяха Subaru Outback […] с 95% резултати, благодарение на усъвършенствани системи за AEB, асистиращи системи за поддръжка на лентата, скорост и внимание”.

Четвъртото поколение технология за подпомагане на водача EyeSight обхваща всички технически познания за безопасност, изградени от Subaru в продължение на 30 години на развитие. Най-новата версия включва софтуер за разпознаване на изображения със стерео камера, която предлага почти удвоено зрително поле и се предлага с 11 стандартни функции за безопасност: разширен Адаптивен круиз контрол с функция за центриране в пътната лента, Асистент за спазване на лентата в извънредна ситуация, Разпознаване на знаци за скорост с Интелигентен ограничител на скоростта, Предупреждение за напускане на лентата с функция за вибрации на волана, Предотвратяване на напускане на лентата (способност да разпознава не само маркировката на лентата, но и трева и края на пътя) и Система за спиране преди сблъсък с подобрено предотвратяване на сблъсъци на кръстовища.

Най-новият Safety Assist тест на Euro NCAP въвежда оценяване на състоянието на пътуващия (Occupant Status), което Outback премина успешно благодарение на технологията на Subaru за лицево разпознаване Driver Monitoring System, система която предупреждава водача в случай на умора или разсейване по време на шофиране. Euro NCAP също така изисква по-усъвършенствана система за подпомагане на скоростта, както и автономни интервенции за предотвратяване на произшествия отзад между два автомобила – възможни както чрез спиране (AEB), така и чрез задействано от водача управление на волана (AES) – и сблъсъци, възникващи при завиване и пресичане пътя на превозното средство, пресичащо кръстовище.

Шестото поколение на японския флагман също постигна най-високата оценка от всички класове превозни средства в теста за уязвими участници в движението (Vulnerable Road Users) и най-добър резултат постиган някога от автомобил Subaru. Най-новото оценяване на Euro NCAP изисква нови тестови сценарии за автономно аварийно спиране (AEB) чрез подобряване както на защитата на пешеходците (при завиване на кръстовища), така и на защита на велосипедистите (със сценарии с по-висока целева скорост и сценарии с препятствия).

Богатият набор от системи за безопасност на Outback включва също Автоматично спиране на заден ход, Система за следене на мъртвата зона и страничния трафик на Subaru, Напомняне на задната седалка и 3 камери (за преден обзор, за страничен обзор и обратно виждане), които намаляват мъртвите зони на автомобила за по-сигурно пътуване.

Outback е изграден върху Subaru Global Platform като количеството материали от висококачествени стоманени панели е увеличено, за по-леко тяло и по-добра защита при предни, странични и задни сблъсъци (+40%), предлагайки по-голяма абсорбция на енергия и ефективност на предаване на натоварването при удар. Каросерията на колата е значително подсилена с нова структура с цялостна вътрешна рамка и добавяне на греди и подрамки, подобрявайки допълнително високото ниво на безопасност на Outback при сблъсък.