Прокурори в Германия, Италия и Унгария нахлуха в европейските офиси на японската марка Suzuki. Според Ройтерс проверките са свързани със съмнения за използване на специални устройства, които намаляват вредните емисии от дизеловите автомобили до нивото, разрешено в Европейския съюз. Под съмнение са, както марката Suzuki, така и концернът Stellantis, и японският производител на резервни части Marelli.
Съмненията са, че такива устройства са инсталирани на автомобили Suzuki с дизелови двигатели, които се произвеждаха в завода на марката в Унгария. Stellantis доставя там двигатели, сглобени в Италия, а японската компания Marelli произвежда някои от компонентите за тях.
Прокуратурата съобщава за „голям брой превозни средства“, за които се твърди, че са оборудвани с измамни устройства, но не дава дори приблизителен брой. Според вестник Deutsche Welle става дума за 22 000 кросоувъра SX4 и Vitara, които са произведени в унгарския завод на компанията.
Представители на Suzuki увериха Ройтерс, че германският щаб напълно „сътрудничи на разследващите органи“. Същото се посочва и от другите две уличени компании Stellantis и Marelli. За Stellantis това не е първият дизелов скандал: подобни дела бяха образувани срещу Fiat Chrysler (FCA) и френската PSA , които са част от концерна.
Ще припомним, че най-големия подобен скандал се разрази около марката Volkswagen през 2015 година. Вследствие германския конзерн бе принуден да изтегли за ремонт 11 милиона автомобила Volkswagen, Porsche, Audi и Seat с дизелови двигатели. Общият размер на загубите от измамата коства на VW около 35 милиарда евро.