Зареждане на климатика на колата върви между 40 и 80 лева, показва проверка на „Телеграф“. В жегите се извиха опашки от чакащи за пълнене на системата за охлаждане в колата. Има хора, които чакат и с часове, за да ги обслужим, защото ще пътуват извън града и им трябва работещ климатик, коментира персоналът на един от сервизите в София. От там посочиха още, че се засилва търсенето на услугата с покачването на температурите.
Предлагат и намаления за 50 лева пълен пакет от услуги. В него са включени диагностика на климатика, както визуална, така и машинна. Също така без допълнително заплащане се извършва и изтегляне на остатъчен фреон, ако има такъв, както и компресорно масло и UV оцветител и други, които биха стрували 100 лева или двойно повече. Обикновено в сервизите за автоклиматици цената за зареждане зависи от количеството фреон, което се изразходва. Причината е, че при някои от автомобилите не е необходимо пълно зареждане, а при други само трябва да се допълни. В някои сервизи пък цената за зареждане зависи от количеството, като искат 10 лева за 100 грама от охладителното вещество.
Според специалисти липсата на фреон в системата е сигнал за проблем и теч. Причината е, че тя е затворена и реално веществото за охлаждане няма къде да се изпари. За това е хубаво преди пълнене да се направи диагностика, за да се установи дали има пробив в тръбите. Цената на инспекцията на климатика струва от 35 лева и нагоре. От 50 лева пък струва услугата за смяна на компресора. Подмяната на тръби и маркучи се предлага на цени от 20 лева. 80 лева е работата по смяна на кондензатора. Цените обаче може да набъбнат в зависимост от сложността на изпълнението на работата.
Част от сервизите взимат по-високи цени за извършване на дадена услуга, ако частите не са закупени от тях. Така ремонтът може да се оскъпи с 20-30 на сто. Значително по-скъпо излиза и подмяната на части на климатика, ако проблемът не е само в липсата на фреон.