Основна система за безопасност се оказа безполезна през нощта

Експерти от Американския застрахователен институт за пътна безопасност (IIHS) тестваха автомобили, за да проверят как работи автоматичната система за аварийно през нощта. В тестовете участваха 23 модела, представени на пазара в САЩ, като 19 от тях получиха оценка „задоволително“ или изобщо не се справиха със задачата. Само при 4 модела функция работи правилно независимо от осветлението.

Според IIHS около 3/4 от сблъсъците между пешеходци и превозни средства се случват през нощта. За да проучат поведението на системите за сигурност през нощта, застрахователите избраха популярни модела, продавани на местния пазар, и ги тестваха в различни сценарии. Само четири автомобила успяха да спрат навреме пред пешеходеца – Nissan Pathfinder, Ford Mustang Mach-E, Toyota Camry и Highlander. От тях Pathfinder получи най-висок резултат, тъй като неговите автоматични спирачни системи работеха правилно във всички симулирани ситуации.

Седем други коли – Honda Accord, Hyundai Palisade, Hyundai Sonata, Nissan Frontier, Nissan Murano, Subaru Ascent и Subaru Outback, не постигнаха най-високите оценки, но бяха близо до тях. „Задоволително“ получиха Chevrolet Traverse, Ford Explorer, Ford Maverick, Ford Ranger, Mazda CX-9, Volkswagen Atlas, Volkswagen Atlas Cross Sport и Volkswagen Tiguan.

Останалите четири модела – Chevrolet Malibu, Honda Pilot, Nissan Altima и Toyota Tacoma изобщо не бяха оценени. При тях системата за автоматично спиране през нощта не можеше да разпознае пешеходец и съответно не работеше.

Заради това от IIHS призоваха производителите на автомобили да подобрят ефективността на системите за аварийно спиране, тъй като жертвите на пешеходците нарастват. От 2009 г. насам броят на подобни инциденти се е увеличил с 80%, като само през 2021 г. по пътищата на САЩ са загинали 7300 души.