Отново: Фин фейслифт за Mazda CX-5 и Mazda2

Кросовърът CX-5 е също толкова важен в гамата на Mazda, колкото и компактният Mazda2. Японският производител успя да продаде 67 500 бройки от настоящото второ поколение CX-5 в Германия и 56 000 бройки от четвъртото поколение на Mazda 2.

Като при добре поддържана жена на възраст не може да се разбере възрастта им от пръв поглед, предава Ауто-прес. Mazda с любов се грижи за своите бестселъри CX-5 и Mazda2 с редовни актуализации, които не променят характера на успешния кросовър и популярния малък автомобил, а ги надграждат значително в детайлите. CX-5 направи своя дебют на автомобилното изложение във Франкфурт през септември 2011 г. Откакто второто поколение излезе на пазара през 2017 г., вече има два фейслифта на модела, а сега идва третият.

Оптичните иновации в кросоувъра с дължина 4.57 м са ограничени. Решетката на радиатора е леко преработена, фаровете „мигат“ от малко по-тесни процепи. Добре познатите линии на оборудване сега са начело на линията „Sports-Line-Plus“, в която, наред с други неща, по-големите хромирани изпускателни тръби, черната облицовка, декорът от истинско дърво, стъкленият люк и кафявата кожа напа подобряват модела.

Двата специални модела – здраво проектираният „Newground“ и спортният „Homura“, допълват гамата. В по-високите линии на оборудване на CX-5 десетте вместо шест LED елемента на фара вече разпределят светлината независимо един от друг. Входът за въздух в предната престилка е малко по-голям, рефлекторът на задната престилка е по-малък и фейслифтът е готов.

Във финия интериор, който е оборудван с висококачествени материали, японският кросовър вече разполага със зареждане на смартфон в централната конзола, поне в двете най-скъпи версии. Модулите за свързване Android Auto и Apple CarPlay обаче липсват в двете по-ниски линии на оборудване. Ново съобразеното багажно отделение във всички модели вече предлага 16 литра повече пространство на регулируем по височина под за товарене. Малките предмети могат да бъдат скрити в допълнително отделение за съхранение под пода на багажника.

В двигателната гама на CX-5 Mazda се справя без никаква електрификация и се придържа към два бензинови двигателя и два дизелови агрегата, с които винаги можете да избирате между предно и задвижване на всички колела. Само най-мощният бензинов двигател винаги идва с автоматик, при всички останали двигатели има избор между шестстепенна ръчна или шестстепенна автоматична. Като бензинов двигател Mazda предлага двулитров четирицилиндров със 165 к.с. или 2,5-литров двигател със 194 к.с., а като дизели 2,2-литровия Skyactiv-D с битурбо зареждане 184 к.с. и SCR-Kat със 150 к.с.

На пръв поглед външният цвят на CX-5 в „Zircon Sand Metallic“ изисква известно свикване. „Дизайнерската“ защита от напръскване отпред и отзад има за цел да подчертае здравината, двойно миещият се под на багажника трябва да бъде много практично нещо при разходка на кучета. Ако можете да свикнете с гледката отвън, то поне не с неоновите акценти върху седалките от изкуствена кожа, които са подходящи ако сте с хуманното отношение към животните. Акцентите в решетката на радиатора и на вентилационните отвори също не хармонират с външната обвивка.

2,5-литровият, четирицилиндров, атмосферен двигател със 194 к.с. и деактивиране на цилиндъра е типичен за Mazda и за разлика от останалия свят, е без турбокомпресор. В екип с нежния шестстепенен автоматик агрегатът се справя добре с криволичещите пътища с плавно управление във вътрешността на Барселона.

Mazda също устоя на общата тенденция към намаляване на размера на ходовия обем на моторите със своята Серия 2 и също така навлиза в B сегмента с 1,5-литровия четирицилиндров атмосферен двигател Skyaktiv G, който се предлага със 75 к.с., 90 к.с., а сега и със 115 к.с. При всмукване се използва „диагонален въздушен вихър“ за фокусиране на сместа въздух-гориво около свещта за оптимално горене. Това трябва да окаже значително влияние върху ефективността и потреблението.

Началната цена за Mazda2, която, подобно на CX-5, ще се предложи на пазара през март, започва непроменена от 28 290 евро. В същото време се представя и Mazda2 Hybrid, който се произвежда за Mazda като съвременен пълен хибриден вариант в сътрудничество с Toyota във френския завод на Toyota.