Пилот във Формула 1: С новите коли ще има ограничена видимост на пътя

Завръщащият се във Формула 1 след година на резервната скамейка Алекс Албън изрази своите притеснения за ограничената видимост, която пилотите ще имат с новите за 2022 коли. По думите на тайландеца, който ще се състезава за Williams, новите гуми и аеродинамични елементи около тях ограничават в известна степен пряката видимост от кокпита.

„Имахме един дъждовен, тъмен ден на „Силвърстоун“, но не беше толкова лошо. Ще имам повече проблеми на уличните писти като Монако, Баку и Джеда, където видимостта напред и без това е малка. На нормалните писти можеш да виждаш далеч напред, но с тези нови гуми и дефлектори имаш ограничена видимост в завоите.

„Затова гледаме още по-напред в кривите, но това няма да е възможно на уличните писти, където има стени. Цялостната видимост с новите коли ще е много сложна, трудно ще се преценява къде точно си, където е предното ти крило, но ще се справим“, каза Албън.

Подобно мнение изрази и неговият съотборник в Williams Никола Латифи.

„Определено е по-зле в някои завои. Зависи от типа завой, колко точно завиваш и къде ти отива погледът. Това е нещо, с което всеки ще трябва да свикне, но определено има сценарии, в които виждаш по-малко от преди“, заяви канадецът.

Той също така каза, че не е могъл да придобие реална представа за FW44, тъй като е направил само няколко обиколки на мократа писта.

„Бих казал, че нямам късмет защото за втора поредна година първоначалният ни тест е на приятното мокро време на „Силвърстоун“. Това не е перфектно за мен, защото няма как да съм на лимита още при първото ми сядане в колата. Определено не искам да направя глупава грешка и да повредя колата.

„Беше мокро, гумите все още не дават добро сцепление на мокрото, говоря за гумите за екстремно мокро. Трудно е да придобиеш каквото и да е усещане за колата. Да, усеща се различно спрямо миналата година, чувстваш, че караш по-тежка кола, но друго не мога да кажа“, завърши Латифи.

Той и Албън ще имат шанс да направят първите си съществени километри на тестове още следващата седмица по-време на първия от двата тридневни предсезонни теста. Той ще се проведе на пистата „Каталуния“ край Барселона между 23 и 25 февруари. След това керванът ще се насочи към Бахрейн за вторите изпитания от 10 до 12 март и първото състезание за сезона на 20 март.

Previous post Alfa Romeo Brennero ще е малък електрически кросоувър
Next post Дамите избраха най-добрите си автомобили на 2022 година