Мнозинството от хората се страхуват от автономните превозни средства, което изглежда се засилва през последните години, докато доверието в тези превозни средства намалява едновременно с това. Според проучване на ААА цели 66% от анкетираните изразяват страх от самоуправляващите се превозни средства, което е забележително увеличение спрямо 55% през 2022 г.
Въпреки че тази цифра е малко по-ниска от 68-те процента, отчетени миналата година, тя все пак подчертава преобладаващото опасение към автономните технологии. Обратно, доверието в автономните превозни средства остава в застой на ниво от едва 9 процента от 2023 до 2024 г., като допълнителни 25 процента изразяват несигурност. Тези цифри представляват спад от съответно 15 и 30 процента, отчетени през 2022 г.
Макар че идеята за напълно автономни превозни средства може да провокира трепет, изглежда, че потребителите са отворени да приемат определени технологични постижения в своите автомобили. Повече от половината от анкетираните проявяват интерес към функции като автоматично спиране, автоматично спиране при движение назад и асистент за поддържане на лентата. Ентусиазмът обаче намалява, когато става въпрос за по-усъвършенствани системи като активен асистент за шофиране, към който интерес проявяват само 42%, и адаптивен круиз контрол, предпочитан от едва 49%.
Въпреки очарованието на тези технологии за подпомагане на водача, потребителите трябва да бъдат предпазливи, както показва друго проучване на ААА, което разкрива липсата на надеждност при тях. Неотдавнашно проучване на системите за автоматично спиране отзад установи, че само един от 40 тестови пробега е завършил без сблъсък, като половината от автомобилите не са успели да спрат пред неподвижни пешеходци, разположени зад автомобила.
За тези, които с нетърпение очакват появата на напълно автономни превозни средства, чакането може да се удължи. През последните месеци подразделението Cruise на General Motors се сблъска със значителни предизвикателства по отношение на безопасността, докато Waymo на Google изглежда е една от малкото организации, които са напълно ангажирани с разработването на технологията. Макар че разширяването на роботизираните таксита на Waymo в Лос Анджелис е обещаваща стъпка, интегрирането на тази технология в ежедневните пътнически автомобили остава далечна перспектива, като предстоят години на усъвършенстване и преодоляване на регулаторни пречки.