По какво се различават горивните филтри за дизелови и бензинови автомобили

Мнозина вероятно се питат „Защо горивните филтри за дизелови и бензинови автомобили се различават един от друг?“. Основната причина са особеностите на химичния състав на дизеловото гориво и бензина, обясняват експерти от автомобилния бранш и посочват разликите. В първия случай (при дизела) в горивото има парафин, който при понижаване на температурата кристализира и може да запуши филтъра. В същото при бензиновия филтър този проблем не съществува.

Друга особеност на дизеловото гориво е възможното навлизане на вода, която филтърът трябва да задържи и да предотврати навлизането й в двигателя. За тази цел във филтрите на дизеловите автомобили са предвидени специални утаителни резервоари, които позволяват да се източите задържаната влага. Понякога тези филтри дори имат сензор, които сигнализират за високо съдържание на вода в дизеловото гориво.

Като цяло, експертите препоръчват смяна на горивния филтър в дизелови автомобили на всеки 7500 до 10 000 километра. Непланирана подмяна е необходима само в един случай – ако сте заредили гориво и след това нещо се обърка, тоест двигателят започне да работи по-зле, отколкото преди зареждането. Само смяната на филтъра обаче може да не повлия по никакъв никакъв начин на ситуацията.

На първо място, шофьорът трябва да се опита да се отърве от нискокачествено гориво. За да направи това, трябва да се отиде до най-близката добра бензиностанция и да се добави толкова гориво в резервоара, колкото може да се побере. След това колата се кара и известно време и после се доливат нови 5-10 литра. Дори проблемът да изчезне, горивният филтър трябва да се смени. Ако обаче светне предупредителната лампа за неизправност в електронните системи на автомобила, трябва спешно да се отидете в сервиза.

Състоянието на горивния филтър се влияе силно и от замърсяванията, които попадат в резервоарите на автомобилите заедно с горивото, като рафинериите може да не са виновни за това. Горивото може да се замърси по време на съхранение и прехвърляне. И водачът ще почувства запушването на горивния филтър от поведението на автомобила и първо в тези режими, където моментният разход на гориво на двигателя е максимален. Това са режими на движение с високи скорости и интензивно ускорение, при които моторът ще започне да изпитва затруднения и да прекъсва.