Буквално преди минути BMW представи новия най-луксозен модел в своята гама – 7 Series. Лимузината, чието първо поколение е на пазара от 1977 година вече е по-голяма, по-луксозна и на ток. Точно така, за първи път в историята на марката, флагманският модел на BMW вече се предлага с електрическо задвижване и носи моделния индекс i7. През последните месеци BMW показа етапите на разработка на колата, а сега вече я виждаме и в пълната ѝ светлина.
Лимузината черпи вдъхновение от последния дизайнерски език на марката с разделени на две части предни светлини, подобни на тези при Х7 и още по-големи „бъбреци“, чиято приложимост е спорна при електрическия модел. В зависимост от нивото на оборудване получавате различна предна броня.
Моделът е пораснал на дължина и вече е дълъг точно 5.4 метра с 3.2 метра междуосие. Това се е отразило на пространството в задната част на салона, както и на обема на багажника. Впечатление прави издължената предна част и сравнително късата задница. Дръжките на вратите са подобни на тези при iX за по-добра аеродинамика.
Задната част се е сдобила с тънки LED светлини, които за разлика от тези при предишното поколение на модела вече не са свързани. Номерът е изместен в задната броня, а около него виждаме дифузьор, който отново е различен при различните нива на оборудване.
Интериорът, обаче е мястото, където всички искат да бъдат и по-конкретно на втория ред седалки. Там най-голямата новост е 31-инчовия 8К екран за който вече ви разказахме. Както вече споменахме, мястото за пасажерите е увеличено, а подвижни и накланящи се седалки предлагат масаж, обдухване и подгрев, докато гледате филм или видео на големия екран над главите ви. Всяка от задните врати получава 5.5-инчов дисплей, който командва различни функции на колата, включително навигационната система, обаждания и други.
Връщайки се на шофьорското място, там впечатление прави новата iDrive 8 система на BMW с 5G свързаност и достъпен Apple CarPlay и Android Auto. Превключвателят за скоростите е изместен до контролите на инфотеймънт системата, заедно с други настройки на колата.
Нещо което също не сме виждали е така нареченият Interaction Bar, който представлява дълга лента реагираща на докосване, която осигурява амбиентното осветление на колата, а също така предоставя тъч контроли за различни функции като климатичната система и други.
Най-интересното е при задвижването, където клиентите ще имат избор между електрическата версия i7 и стандартната 7 Series с бензинов двигател. Започвайки с модела на ток, той комбинира два електромотора със системна мощност от 536 конски сили и максимален въртящ момент от 744 нютон метра. Той позволява ускорение от 0 до 100км/ч в рамките на 4.5 секунди. Батерията е с капацитет от 101.7кВч и пробег от около 625 километра според WLTP стандарта. Зареждането поддържа мощност до 195кВ, което означава, че в рамките на 10 минути може да заредите достатъчно енергия за около 130 километра.
От BMW казват, че са подобрили всички системи на колата в сравнение с тези при i4 и iX, а рекуперацията вече взима под внимание трафика, малките спускания и дори кръстовищата. Поръчките за този модел ще бъдат отворени още днес, а първите доставки се очакват в края на тази година.
Връщайки се отново на бензиновата 7 Series , там възможността за двигател се свежда до 3.0-литров бензинов мотор с 380 конски сили и максимален въртящ момент от 540 нютон метра и 4.4-литров осмак с 543 конски сили и 750 нютон метра. Към момента наличността на тези двигатели е потвърдена за САЩ, но не е изключено те да претърпят някои промени докато стигнат до Европа.