Промени в теорията и практиката на шофьорските изпити след Великден

Промени в курсовете по кормуване след празниците. Новите правила са и при теоретичните, и при практическите изпити за кандидат-шофьорите, съобщават от БНТ. Изпитващите вече няма да определят сами маршрута. Това ще става изцяло по електронен път. Въвеждат се и интерактивни клипове при листовките. Промените ще влязат в сила до месец, след като бъде направен тест на системата.

Димо Бойчев живее в Англия, но избира да изкара шофьорските курсове в България.

„Аз съм вече на 28-я час и съм вече много уверен. Изпитът ми е след няколко дни. Според мен часовете са напълно достатъчни“, заяви Димо Бойчев.

Димо ще бъде един от първите курсисти, които ще тестват новата електронна система по време на изпита по кормуване. Председателят на комисията ще разполага с таблет, в който ще бъдат въведени различни маршрути. Преди да започне изпитът кандидат-шофьорите ще трябва да изберат на случаен принцип трасето, по което ще преминат, те ще бъдат навигирани от гласово устройство.

„Не виждам как би ме затруднило. Знам, че в Англия този процес е от години. Знам, че работи. Не виждам проблем изобщо“, коментира Димо.

„Нещата са много добри, защото се изолира субективният фактор, какъвто е инструкторът и изпитващият. Маршрутът е изцяло обективен. Той се задава от електронното устройство, което не може да го подмамваме, да го принуждаваме да ни дава лесни маршрути, да си затваря очите за някои маршрути“, заяви Красимир Георгиев – Асоциация за квалификация на автомобилистите в България.

При определянето на маршрута са заложени всички необходими критерии, а от ,,Автомобилна администрация“ уточниха, че няма как на двама кандидати да се падне един и същи маршрут. Всеки вариант включва преминаване през различни по вид кръстовища, пешеходна пътека, улици в близост до учебни заведения и спирки на градския транспорт.

„Считаме, че по този начин ще се намали субективният фактор. Ще има по-реален, по-обективен изпит и кандидатите ще могат да покажат всички умения, които са придобили в хода на обучението“, каза Бойко Рановски – изпълнителен директор ИА ,,Автомобилна администрация“.

При технически проблем изпитът няма да бъде прекратен.

„Той ще продължи по досегашния ред. Изпитващият ще може да подава команди, но това не трябва да бъде практика, това трябва да бъде изключение само при технически проблеми и загуба на връзка със системата“, заяви Бойко Рановски – изпълнителен директор ИА ,,Автомобилна администрация“.

Промени се въвеждат и при теоретичния изпит, където ще бъдат добавени интерактивни клипове. По този начин трябва да се премахне практиката да се наизустяват листовките.

„Ако вие сте назубрили листовките без да познавате материята, без да имате шофьорското мислене, което трябва да се създаде по време на курса, то вие няма да се справите с тях, независимо че теста сте го решили положително, защото сте го назубрили, оценката ще ви бъде отново не“, каза Красимир Георгиев от Асоциация за квалификация на автомобилистите в България.

Тестването на новата електронна система ще започне на 18 април. От бранша прогнозират, че ако не бъдат открити дефекти, тя може да влезе в сила най-късно до месец.

Previous post Стартира кампанията „С бистър ум зад волана“
Next post Неочакван обрат с електромобилите, прекалено тежки са за…