BMW не крие желанието си да разработи сериен автомобил на водород и до някъде вече дори направи това с BMW X5 Hydrogen Concept. Колата, която наскоро влезе в ограничено тестово производство е идеален пример за това какво да очакваме на пазара след около 7 години. Именно тогава се очаква да видим и първият сериен автомобил с водород на марката, разкрива инженерът от BMW – Юрген Гулднер.
Той не разкри подробна информация за колата, но обобщи, че размерът на X5 е добър за технологията, а целта е да бъдат направени резервоари за водород, които да се събират на мястото предвидено за батерии при колите от Neue Klasse. Гулднер вярва, че водородните автомобили са въпрос на време, макар вероятно да останат като сравнително малка част от всички коли.
Autocar съобщава, че BMW „изчаква критичната точка на инфраструктурата“, преди да пусне на пазара първия си сериен автомобил на водород. Производителят иска да се възползва от предстоящата директива на Европейския съюз за инфраструктурата за алтернативни горива. Последната задължава инсталирането на станции за зареждане на водород камиони на всеки 150 км (93 мили) по основните магистрали, които след това биха могли да формират основата на по-широка мрежа за пътнически автомобили.
По отношение на ценообразуването Гулднер разкри, че разходите за водородни автомобили са отбелязали рязък спад, но остават високи поради малкия обем на производство. Резултатите от проучванията на BMW сочат, че цената на водорода може да се изравни с тази на електрическите коли през следващото десетилетие. Освен това суровините, необходими за водород, са много по-малко, отколкото за електрически автомобили, което ги прави „по-малко уязвими към условията на пазара“.