Руснаците масово се отървават от луксозните и скъпи коли

През януари 2023 г. броят на офертите за продажба на премиум употребявани автомобили в Русия – от марките като Mercedes-Benz, BMW, Audi, Lexus и др., се е увеличил с 63% в сравнение с миналата година, съобщава сайтът Avito Auto, който се специлизирал именно в търговия с коли втора употреба.

Най-активно собствениците се опитват да се отърват от автомобили, закупени през последните три години – броят на подобни обяви се е удвоил. Оказва се, че колкото е по-ново превозното средство, толкова по-често се опитват да се отърват от него. По-активно се продават и луксозни марки от най-високите класове – като Bentley, Maserati, Lamborghini, Rolls-Royce.

Експертите обясняват тенденцията с трудностите при поддръжката: невъзможно е да се актуализира софтуерът, което е критично за някои модели, а времето за ремонт се е увеличило значително. Освен това за някои собственици на автомобили е станало скъпо да ги поддържат, така че те се опитват бързо да се преориентират към по-практичен модел.

„Повечето собственици на премиум и луксозни автомобили са свикнали с факта, че тяхната поддръжка не изисква никакви усилия. Освен това собствениците на такива коли наемаха шофьори и изобщо не знаеха какво е поддръжка, ремонт и т.н. И сега притежанието на Mercedes, BMW, Land Rover, Rolls-Royce стана почти невъзможно. Първо, не можете да актуализирате софтуера, което е критично за някои модели. Второ, времето за ремонт се е увеличило и вместо седмица, за дадена част се чака повече от месец“, обяснява вицепрезидентът на Националния автомобилен съюз Ян Хайцер.

Ръстът в продажбите на употребявани премиум автомобили е регистриран за цялата миналата година, като той възлиза на 55% спрямо 2021 г. Най-популярните модели в сегмента са Mercedes-Benz E-Class, BMW 5-Series и 3-Series, BMW X5 и Lexus RX, уточняват търговците.

Заедно с ръста на предлагането се увеличава и интересът на купувачите, макар и не със същото темпо. През януари 2022 г. покупката на употребявани луксозни автомобили е със 17% по-активна спрямо година по-рано, а на премиум марки – с 11%. Ръстът на интереса към премиум автомобили на възраст под три години е 27%.

„Средната цена на такива автомобили е много по-ниска от тази на новите. В същото време колите на възраст под три години се отличават с модерно оборудване и често се продават с относително малък пробег“, отбелязват представители от Avito Auto.

Като цяло обаче пазарът както на нови, така и на употребявани коли в Русия е „потънал“, тъй като цените не се стабилизират. Много хора да принудени да продават колите под истинската им стойност, като чакат с месеци някой да ги купи. Просто купувачите не искат да плащат за кола, която освен, че е скъпа, е и много трудна за поддръжка.

Previous post Още една автомобилна икона отива в историята
Next post Развенчаваме няколко мита за карбона