Само 40 специално избрани служители на Toyota могат да сглобяват Century SUV

Най-новата версия на луксозния Century на Toyota в момента се произвежда в завода Tahara в Япония. Този нов модел е първият, който носи табелката Century и е старателно изработен от специален екип от 40 квалифицирани служители, подбрани от 1500 служители. За да си осигурят място на монтажната линия, тези работници е трябвало успешно да преминат строг изпит от три части.

Хироки Танака, един от работниците, избрани за екипа, споделя, че е трябвало да премине задължителен курс и да положи успешно сертификационен изпит, за да си осигури място в екипа. Изпитът се е състоял от три модула: първоначална оценка на основните умения, писмен тест, обхващащ историята на Century, структурата на автомобила и свързани с нея теми, и практически изпит за демонстриране на умения в изграждането на луксозната серия.

„Писменият изпит беше по-труден от практическия, с 200 въпроса, но се справих с него, като за пръв път от студентските ми години се залових здраво за книгите“, разказва пред Toyota Times. „Научих много нови неща – от историята на Toyota и Century до уникалните висококачествени техники за изработка на автомобила. Това беше безценен опит.“

35-годишният служител работи в Toyota от 2007 г. насам. Завършил е Академията за технически умения и казва, че е бил развълнуван от факта, че веднага е започнал работа по Land Cruiser, тъй като това е бил автомобилът на мечтите му, а работата скоро му е дала възможност да си купи свой собствен.

Опитът му в сглобяването на шасита на Land Cruiser го подготвя добре за настоящата му работа, в която монтира компоненти на окачването на Century. Работата му е особено важна, тъй като всяка грешка се усеща в останалата част на автомобила.

Прецизността винаги е във фокуса на вниманието на Toyota, но при луксозния Century тя е направо мания. Докато при типичните си автомобили автомобилният производител допуска 20% отклонение на затягането спрямо спецификацията, при премиум SUV-то, компанията допуска само 5% отклонение.

„На всяка монтажна линия, различна от тази на Century, всяка гайка или болт се затяга с едно преминаване с помощта на крепежен инструмент“, казва Танака. „На монтажната линия на Century обаче строгите изисквания за прецизност означават, че първо използваме приспособление за затягане на ръка, след което затягаме отново със инструмент, за да се доближим до целевите спецификации. Накрая използваме цифров динамометричен ключ, чиито стойности на се качват в компютрите, като работим на ръка, за да получим крайната стойност.“

Да се получи правилно е по-трудно, отколкото изглежда, казва Танака. Това е особено вярно под автомобила, където стойностите на въртящия момент обикновено са по-високи. Той казва, че за всяка част, която изисква повече от около 150 нютон метра, трябва да вложи цялото си тяло в затягането, което затруднява прецизните настройки.

Това означава, че той може да прекара до една минута в затягане на по-големи части, което е 12 пъти повече от петте секунди, които са необходими на работниците за затягане на гайки и болтове на други превозни средства.